tag:blogger.com,1999:blog-22389181.post2512970493925212684..comments2023-10-30T10:51:52.576+01:00Comments on Nomdedéu: "Confieu en mi, jo confie en vosaltres": "SENTENCIANT SENTÈNCIES" - Levante-EMV- 22.07.17Nomdedéuhttp://www.blogger.com/profile/03036885900490100860noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-22389181.post-84272292038412016862017-07-28T19:19:09.244+02:002017-07-28T19:19:09.244+02:00Si algú discrimina, llavors pot esperar sentències...Si algú discrimina, llavors pot esperar sentències en contra. Se suposa que vivim en una democràcia igualitària. El sistema escolar hauria de ser igualitari per a tothom. Ni línies en castellà, ni línies en valencià. Ni nivell bàsic, ni nivell intermedi. Totes les escoles amb el mateix nivell avançat de valencià, castellà i anglés. Les mateixes oportunitats per a tothom.<br /><br />Professor Gabriel Doménech a Levante TV:<br />"La sentència del TSJ és prou raonable."<br />http://alacarta.levantetv.es/media/ultima-pagina-entrevista-al-professor-titular-de-d<br /><br />Miquelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22389181.post-64380087059214868632017-07-28T10:53:12.202+02:002017-07-28T10:53:12.202+02:00(continuació del comentari anterior)
Bé, davant e...(continuació del comentari anterior)<br /><br />Bé, davant el revés judicial, ja n'hi ha prou de lamentacions. Siguem intel·ligents. Volem i hem de construir un nou País Valencià després de decàdes de davastació. En aquest nou País els valencians, entre d'altres coses, ens mereixem i necessitem un sistema escolar d'excel·lència, que garantisca la igualtat d'oportunitats laborals per a tothom.<br /><br />He reflexionat molt sobre la qüestió i, malgrat que no sóc pedagog, he ideat unes línies bàsiques que considere de sentit comú per a un model plurilingüe escolar que siga realment efectiu i que done les mateixes oportunitats laborals a tothom, independentment del poble o barri on hi visca.<br /><br />Seria un model que hauria de ser aplicat obligatòriament a tots els col·legis del País Valencià, a tots. Un model sense cap discriminació, ni lingüística ni territorial, sense nivells (ni bàsic, ni intermedi, ni avançat). Tots els col·legis amb el mateix nivell. Un model, per tant, igualitari que no puga ser tombat pels tribunals. Els punts bàsics del model serien els següents:<br /><br />1) <br />Mínim de 40% d'hores vehiculades en valencià a totes les escoles. És a dir, un nombre suficient d'hores per tal de garantir l'aprenentatge efectiu de la llengua pròpia. De fet, segons el mandat de la Constitució Espanyola i l'Estatut d'Autonomia, la Generalitat està obligada a assegurar el bon coneixement del valencià i a prendre les mesures que hi siguen necessàries.<br /><br />2)<br />-Mínim de 25% d'hores vehiculades en castellà a totes les escoles, per tal d'assolir un bon nivell de comprensió i expressió orals i escrites del castellà, que és de fet la llengua hegemònica al nostre País i, per tant, la més fàcil d'aprendre en la vida quotidiana.<br /><br />3)<br />-Mínim de 20% d'hores vehiculades en anglés a totes les escoles, per tal d'assolir un bon nivell d'anglés, però tot donant prioritat a un bon coneixement de les dues llengües oficials del nostre País, el País en què vivim, tot recordant el mandat de l'Estatut d'Autonomia esmentat adés.<br /><br />4)<br />-La resta d'hores (15%) serien destinades a la lliure elecció del col·legi en funció del seu projecte lingüístic, tot promovent-ne l'adaptació a la realitat sociolingüística del seu entorn.<br /><br />5)<br />-Un període progressiu d'incorporació al nou model per a aquells col·legis que encara no disposen de suficient professorat capacitat per a impartir docència en valencià i anglés.<br /><br />6)<br />-Eliminació de l'exempció del valencià a les comarques castellanoparlants. Tots els xiquets valencians, ja siguen de Vila-real o de Requena, de Xàtiva o de Torrevieja, han de poder tindre les mateixes oportunitats laborals al País en què hi viuen. Hi tenen tot el dret. Això implica que han de poder dominar les dues llengües oficials del País. Ara bé, l'eliminació de l'exempció requeriria una reforma de l'Estatut d'Autonomia. Encara que, pensant-ho millor, el mateix l'article 6.7. de l'Estatut podria ser declarat fins i tot inconstitucional, ja que faculta els pares o tutors per a atemptar contra el dret dels seus fills a una educació que els garantisca igualtat d'oportunitats laborals al seu País.<br /><br />Aquesta és només una proposta feta per mi, fent servir el sentit comú. Hi pot haver-ne de millors. Allò que vull i desitge és que la Conselleria reflexione en profunditat sobre tot allò que ha passat en intentar aplicar un model escolar plurilingüe que té unes mancances evidents i que està condemnat al fracàs judicial. El nostre País necessita una política lingüística valenta, però sobretot intel·ligent, que servisca realment per a canviar les coses, per a avançar, en comptes de fer voltes i voltes amb recursos judicials i debats amb crispació. Enfrontaments, batalles judicials i crispació, això és allò que volen els enemics de la construcció nacional del País Valencià. Per això reclame com a ciutadà valencià menys enfrontaments estèrils i més intel·ligència. No m'agradaria perdre l'esperança en la voluntat i la intel·ligència dels polítics del meu País.Jordinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22389181.post-32004319406495072062017-07-28T10:43:11.130+02:002017-07-28T10:43:11.130+02:00Enric, tens molta raó. El PP està fent servir la J...Enric, tens molta raó. El PP està fent servir la Justícia per a fer populisme descarat. Ara bé, també hi veig uns altres culpables. Aquells que li posen en safata eixa possibilitat al PP. I al capdavall els damnificats, les víctimes, són els ciutadans. Concretament pel que fa al nou model escolar plurilingüe. Ho explique.<br /><br />Com a valencià il·lusionat amb la nova etapa que obria el Govern del Botànic, he de reconéixer amargament que el primer responsable del revés judicial que afecta el nou model escolar plurilingüe ha estat la mateixa Conselleria d'Educació. No sóc jurista, però és la conclusió a la que arribe quan ho analitze fredament amb el sentit comú.<br /><br />Tothom sabia (no cal ser un expert pedagog per tal de veure-ho) que el model plurilingüe del PP era un complet fracàs. Una immensa majoria d'alumnes en finalitzar l'etapa educativa escolar no dominen el valencià i encara molt menys l'anglés. Calia, per tant, un nou model plurilingüe, però, ai!, no precisament el model que es pretén implantar amb el Decret del 2017.<br /><br />Per què? En primer lloc, perquè introdueix una discriminació envers l'aprenentatge d'una de les dues llengües oficials: el valencià. Repetisc: el valencià.<br /> <br />Ho explique:<br />Si al meu poble o barri tots els col·legis públics han triat el model bàsic, la Conselleria permet per tant la discriminació dels meus fills perquè no tenen l'oportunitat d'aprendre valencià (insistisc: "valencià") al mateix nivell que els xiquets que viuen a pobles o barris on hi ha col·legis que han triat el nivell avançat. Si tots els ciutadans valencians som "iguals" a tot arreu del País Valencià, en conseqüència "tots" els col·legis haurien d'estar obligats a oferir un bon nivell de valencià. Els col·legis amb nivell bàsic són, per tant, una font de discriminació que no es pot tolerar en una democràcia que vol oferir les mateixes oportunitats a tothom. I el mateix ocorre amb l'anglés. L'existència de tres nivells és de fet una discriminació claríssima.<br /><br />En segon lloc, aquesta discriminació, ja siga envers el valencià o l'anglés, és tan clara, tan evident, que fa molt probable una reclamació davants els tribunals i que aquests l'admeten. Com així ha ocorregut. Per això no entenc les lamentacions i trobe molt a faltar l'autocrítica.<br /><br />Per cert, parlant de reclamacions, curiosament no he sentit encara a ningú que es queixe pel fet que obliguen els xiquets a aprendre una llengua que no és oficial al nostre País: l'anglés. I jo pregunte: per què l'anglés i no el francés o l'àrab? Tampoc el francés ni l'àrab no ho són, d'oficials, al País Valencià, però també són llengües amb molts parlants arreu del món.<br /><br />(continue en el següent comentari)Jordinoreply@blogger.com