Malgrat que el seu origen siga fruit de controvèrsia, esta castellaníssima expressió l'associem a una nit en blanc, perquè les preocupacions no ens han deixat agafar el son.
Però jo visc a Castelló, i ací aquella decisió també ens afecta. És cert que ValènciaPort no creix només perquè MSC haja decidit desviar allà una línia que fins fa poc escalava a PortCastelló, però també és cert que la naviliera MSC ja duia el 90% del seu trànsit a València, i que porte allí la línia que hem perdut a Castelló no li genera un benefici addicional remarcable, en canvi, per a nosaltres el perjudici és gran.
Ports de l'Estat permet als ports rendibles i ben gestionats reduir lleugerament les tarifes. Pot semblar raonable i Castelló té la màxima flexibilitat perquè és dels més rendibles; però a mitjà termini, podria significar l'enfonsament dels ports menys competitius, que a sobre podrien perdre la capacitat de reduir tarifes dificultant la seua recuperació. Li pot passar al nostre.
I és ací on veig el problema. PortCastelló i ValènciaPort no són ni poden ser competència. Haurien de ser complementaris, ells dos, i la resta de ports de l'estat. Al cap i a la fi, els ports d'interés general són 100% públics, i haurien de ser cooperatius. També perquè els pretesos llocs de treball que es poden crear a València es poden perdre a Castelló.
Això és el que esperava jo d'una gestió pública, i al final, obviar la DIA de ValènciaPort condemna a PortCastelló a una NIT... toledana.
Enric, no ens podem oblidar del port de Sagunt. Però clar, Sagunt té la desgràcia de no ser capital de província.
ResponEliminaPer a Mónica Oltra València és una gran capital de província. I Ports de l'Estat, fent-li cas, considera que una gran capital de província necessita un gran port.
Mónica Oltra: "València és una gran capital de província."
Roda de Premsa del Consell de la Generalitat, 9-4-2021, Minut 29:36
https://www.youtube.com/watch?v=QXRlUVqL94Q