20 de novembre, 2006

"DISCRIMINACIÓ". Mediterráneo. 23.11.06



Si és xiquet li ensenyaré a anar en bicicleta. Si és xiqueta també. Si tinc un fill m'agradaria que practicara algun esport, el que més li agrade, sense pressions; o que anara a aprendre a ballar, o a pintar. Si tinc una filla m'agradarà que fassa exactament el mateix. Si és xiqueta li ensenyaré a planxar. Si és xiquet també. El meu fill haurà d'aprendre a dur la roba bruta a la cistella i no deixar-la als peus del llit. Com ho haurà d'aprendre la meua filla. La xiqueta aprendrà a enretirar els plats de taula, igual que ho aprendrà el xiquet. Si tinguera una xiqueta m'agradaria que fora sensible, i si tinc un xiquet també m'agradaria. Voldria que el meu fill es formara, fora estudiós, responsable. Exactament el mateix que voldria de la meua filla. Quan la meua filla siga una adolescent, tot i que hauré procurat educar-la en la responsabilitat, no podré evitar preocupar-me si arriba tard per la nit. És exactament el mateix que em passarà si qui arriba tard és el meu fill adolescent. M'agradaria que la meua filla no fumara, ni abusara de l'alcohol, no és bo per la seua salut. Com no ho seria per al meu fill.
M'emocionaré orgullós si un dia la meua filla em diu que col·labora amb una ONG perquè sabré que sa mare i jo l'hem educat en la solidaritat. L'emoció serà idèntica si qui m'ho diu és el meu fill. Ensenyaré a la meua filla a estimar els homes, i les dones. Ensenyaré al meu fill a estimar les dones, i els homes. Si tinc un fill, si tinc una filla, vull educar-los en la igualtat. No se'm acut una millor manera de participar en el compromís social de la no discriminació de gènere. I la discriminació és el primer pas cap a l'agressió.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

T'he llegit, crec, que tot el que has publicat des de que eres regidor i t'he escoltat als plenaris, als actes públics.... T'he dit moltes vegades que m'han emocionat les teues paraules, dites o escrites. T'ho dic ara,i mira que ens coneixem i podria anar acostumant-me... Enric, m'has tornat a emocionar!!!

Nomdedéu ha dit...

Gràcies Inés. Si tinc un fill et faré padrina, si tinc una filla també.