08 de juny, 2013

"UNA ESTRATÈGIA ABSURDA" - Levante-EMV -

Val, he intentat resistir-me, però no he pogut evitar-ho. Hauré de parlar de la situació processal de l’alcalde Bataller. Dijous va comparéixer davant el TSJ en la seua condició d’imputat, per explicar la seua versió dels fets pels quals està sent investigat.
Després, tal i com es va comprometre a fer, ens va citar al seu despatx, de forma informal, als portaveus dels grups. Per una qüestió d'elegància no explicaré els detalls de la reunió, tot i que n’hi ha per donar i per vendre.
En definitiva, el que ens va vindre a dir Bataller, és que es trobava molt satisfet de la compareixença, que com havia fet des del primer moment havia explicat la bondat de la seua actuació, i mantenia des del convenciment la seua més absoluta innocència. L’estat de satisfacció personal es basava en dos fets, un d'ells que la seua compareixença havia durat només una hora, mentre que qui havia declarat abans (que era precisament el seu antecessor en el càrrec de Secretari Autonòmic) havia declarat durant dues hores i mitja.  Digueu-me tiquis miquis, però com argument em sembla molt poc elaborat. 
També considerava una gran cosa que el seu propi advocat no li hagués fet cap pregunta. A mi francament no em sorprén, coneixent al personatge i la seua habilitat innata per posar-se en jardins cada colp més grans a mida que parla, si jo el representés preferiria que s’estigués callat. Sempre. Però especialment davant el jutge.
Total, que tot eren impressions i sensacions seues. Res més. Bàsicament perquè no ens va donar absolutament cap informació real. No ens va explicar ni què li havien preguntat, ni menys encara el que havia contestat. Diu que està subjudice, i que el seu advocat li ha aconsellat que no ens ho explique. Així que l’home ens havia convocat per explicar-nos el seu estat d’ànim.
I això, només això, ja dóna una pista de la personalitat del personatge. I de com enfronta esta difícil situació. Ell donava la reunió per acabada, però no ens havia dit quina era la seua qualificació judicial en eixe moment, així que li ho vaig preguntar jo directament: “Continues imputat, Alcalde?” “De moment sí”, em va contestar i jo li vaig dir que ja que no havia canviat res, com era lògic i “de moment” jo continuava reclamant la seua dimissió. Ho va entendre, li vaig donar les gràcies per haver-nos explicat no res, i vaig marxar.
Baixant per les fantàstiques escales de la Casa Consistorial pensava... però qui li prepara l’estratègia a este home? A vore. De qui va ser la idea de cedir temporalment les competències de president local del PP? Si no ha fet res, no hi ha cap motiu per fer-ho. I si ho ha fet, també ha de renunciar a l’alcaldia. En tot cas, espere que dilluns recupere les competències, ja que està tan content de la seua performance en el tribunal. 
I sobretot, a qui se li va ocórrer posar com a fita important en tot este trajecte cap al no-res el dia de la compareixença? De veres pensava que tenia alguna opció d’entrar imputat i eixir immaculat? Com si fos una infanta? De veres? Però si no han desimputat a ningú d’eixe sumari! Però si el dia abans, Niurka Montalvo va entrar com testimoni i va eixir imputada? Què pensava, que ell eixiria com campió d’Espanya de salt de llargària? Imputat. I ben imputat. Les explicacions de moment no han servit.
I mentre jo eixia, el seu equip feia una nota de premsa en la que reclamava de l’oposició que deixés de fer demagògia i es dediqués a treballar per la ciutat. Ae xato! Que jo el dijous me’l vaig passar treballant al despatx, fent mocions, estudiant expedients, atenent visites, mentre tu estaves a València intentant convéncer al jutge, sense èxit, que t’hauria de desimputar. De fet ni tan sols existeix el verb desimputar!
Home, Alcalde, no em dones lliçons, de veres que no. No tenim PGOU, GUMSA continua sense estar liquidada, els proveïdors tarden més del doble del que diu la llei en cobrar, els funcionaris estan rebotats per la singular forma en que es negocia el conveni, els impostos, les taxes i els preus públics es disparen. Seguim? Segur que no prefereixes que parlem dels teus problemes judicials, que de la teua gestió municipal? És que no sé si no et convindria més.
En fi, Alcalde, no et voldria donar el dia hui que estaràs al solet de la magnífica Peníscola, ja que Rajoy no ha volgut vindre finalment a Castelló, per no fer-se una foto amb un alcalde imputat. Es veu que ell tenia tan clar com jo que això de desimputar-se no és tan senzill. Què hi farem. Mira-ho així, val més al sol en Peníscola que a l’ombra en Albocàsser.