Castalio, l'humorista local, diria que durant setmanes tindrem el "colon irritable". Tallar el carrer Colón irritarà a no pocs usuaris. Però la veritat és que els mesos d'estiu disminueix el trànsit, és el millor moment. Res a dir per l'elecció de l'època. Molt a dir per l'elecció del model de transport. Ho diem fa molt anys. Volem un tramvia. Com tenen València i Alacant. I el volem bimodal i amb visió metropolitana. Però el PP ha aconseguit una vegada més que Castelló no tinga les mateixes dotacions. Algú es creu que si fora millor el bus guiat que el tramvia el tindríem abans que ells? M'agradaria sentir a les Corts al Diputat Alberto Fabra dient: "Rita, Díaz Alperi, apostáis por el tranvía, un transporte antiguo y caduco. Como mi oposición. Yo tendré un bus supermegamodernodelamuerte." Pagaria per sentir la resposta de Rita!
29 comentaris:
Per tal de fer del tramvia un mitjà de transport públic ràpid i eficaç, i no simplement un autobús que va sobre rails, ha de tenir una plataforma reservada i, a més, prioritat semafòrica en els encreuaments, cosa que Rita encara no ha fet a València.
La mobilitat a Castelló és una vergonya. Fa molts anys que les coses no funcionen bé. Més enllà de les rondes (que digueu-me malpensat, crec que tenen més funció urbanística que de mobilitat) poca cosa s'ha fet. Entrar en vehicle a Castelló en certes hores de la setmana (posem com a botó de mostra diumenge set-vuit de la vesprada) és un malson, les rotondes són ratoneres. Agafar el cotxe per anar a Benicàssim en estiu ja ni ho comentem.
En Castelló tenim la mania d'agafar el cotxe inclús per anar al mercat del dilluns (ai, ara ja no), i ninguna administració s'ha preocupat realment pel foment del transport públic a la nostra ciutat. Poques i males combinacions, difícil accés a la UJI, a la zona de platges... I vinga rotondes-ratonera.
Per favor, cal posar ordre en un tema de tanta preocupació ciutadana. Modernitzem-nos una miqueta, no pot ser que a una ciutat de 160.000 habitants (?) tinguem el trànsit d'una de 300.000. Podríem aprofitar el nostre tamany, assumible encara, per tindre una xarxa de transport públic racional i útil. És condició 'sine qua non' per esdevenir una ciutat moderna i europea. Si no, serem un poble gran contaminat i intransitable.
Estic d'acord que Castelló necessita un mitjà de transport que vertebre la ciutat i la seua àrea metropolitana, cosa que va fer en el seu moment la Panderola.
A València i la comarca de l'Horta sembla que, segons la Generalitat, el model de metro com a tren suburbà està esgotat. Les pròximes línies que hi ha projectades, tant per al Cap i Casal com per a la connexió dels pobles amb la capital, seran de l'anomenat "metro lleuger", és a dir, clar i ras, un tramvia. Es evident que els costos d'obra d'una línia en superfície són molt inferiors als d'una línia en túnel, com també és evident que la velocitat comercial d'un tramvia no és la mateixa que la d'un suburbà. Crec que a l'hora de triar un model determinat de transport s'hauria de tenir en compte principalment determinats paràmetres com ara la densitat de població, la demanda de transport, la disponibilitat de carrers amples per ubicar-hi una plataforma reservada per al tramvia, etc. Allò més important no és poder inaugurar el màxim nombre de línies cada quatre anys, cosa que sembla agradar-li molt al conseller Antón, sinó dissenyar una xarxa de transport metropolità de manera racional, tot atenent a les necessitats de la població. No hem d'oblidar que tant en el cas del tramvia com del metro es tracta d'una obra definitiva i de gran impacte que condiciona el futur creixement i desenvolupament de les diferents zones de la ciutat. Per això cal que l'Ajuntament de Castelló en faça un estudi seriós, amb l'assessorament de tècnics i la major participació ciutadana possible.
Per cert, parlant de costos, els soterraments de les vies del trenet a Benimàmet i Burjassot seran finançats amb la reclassificació i urbanització de terrenys de l'horta. Espere que a Castelló no hi ocòrrega el mateix.
Em pareix que el tema elegit ha estat bé. i més quan hui ha eixit a premsa que eixe Bus GUIADo que estaria en marxa en estiu no es podrà posar les piles fins desembre pel pont del riu Sec. Vergonyós la forma de fer política i promeses "electorlas"
Quan pense en un rail,no se perquè em ve a la memòria els estris eixos que utilitzen als dibuixos que consta d'una plataforma i un una palanca amb dos tipos que empenyen per fer-lo rodar. I tot que em pareixen interesants aquestos aparells (sempre que no sigue jo el que empenye, es clar) al veure'ls i escoltar aixó del tranvia a castellóno puc fer sinò sospitar.
I és que en els governs del pp, com en l'academia de harry potter, tot és posible.
Quan vivia en Messina, el govern buzanca (d'AN-UDC colegues del PP a l'internacional democristiana... que es podrien comentar moltes coses) va construïr un tranvia (o trenino com li deien el messinesi) que conectaven els diversos punts de la serpentrional ciutat. Els ciutadans donada la novetat en un lloc on no pasa mai rés (oficialment, es clar) s'arremolinaren curiosos a provar l'invent que pretenia descongestionar la vila del armagedònic transit sicilià. Doncs la gent es pasejava sense sentit des de mortelle fins el celeste i un cop n'estaven tips de l'aparell tornaven a casa i per anar a la caseta de la platja (castelloneros caragoleros tmb hi han a la sicilia ;-) ) agafaven el cotxe, com havien fet sempre. La gent no creia en aquest tipus de transport igualment que no creia en "pullman" o ens els serveis públics. Tenen cotxe, doncs l'usen i prou.
En canvi quan vivia a budapest era diferent, la gent estava acostumada a usar-lo i no es concibeix l'idea d'agafar el cotxe a totes parts (clar que 2milions no son el mateix que 300.000, pero no es questió de quantitat...no se si m'explique be). La gent té cultura de tranvia, de transport públic, que per cert, toti les crítiques el BKV és efectivisim.
I com que soc un entusiasta d'anar a castelló i com m'agrada la meua terra, elmeu goig absolut es anar en tranvia des de benicàssim un diumenge per la vesprada, baixar en la parada del NOU FABRA ARENA de 50.000 espectadors per vore el partit del cd. castellón menjant faisan trufado ocupant 3 llocs a la grada reclinat com un patrici romà. Com fa la majoria absoluta del 15 power rangers i els 12 clicks de playmobil que regeixen l'ajuntament de la vila castellonera.
Malgrat siga que no tinga que empenyer un estris a palanques i tinga que baixar al grapa peranar al nou castalia a menjar pipes a dos euros. Sempre i quant trobe alguna mona que m'ajude a espentar perque je es sap que en Benicàssim tots son del Villareal (quasi tots, quasi tots).
El topilla. República Roja de Benicàssim, 1 més del año 1 de la victoria. Amen.
Quan pense en un rail,no se perquè em ve a la memòria els estris eixos que utilitzen als dibuixos que consta d'una plataforma i un una palanca amb dos tipos que empenyen per fer-lo rodar. I tot que em pareixen interesants aquestos aparells (sempre que no sigue jo el que empenye, es clar) al veure'ls i escoltar aixó del tranvia a castellóno puc fer sinò sospitar.
I és que en els governs del pp, com en l'academia de harry potter, tot és posible.
Quan vivia en Messina, el govern buzanca (d'AN-UDC colegues del PP a l'internacional democristiana... que es podrien comentar moltes coses) va construïr un tranvia (o trenino com li deien el messinesi) que conectaven els diversos punts de la serpentrional ciutat. Els ciutadans donada la novetat en un lloc on no pasa mai rés (oficialment, es clar) s'arremolinaren curiosos a provar l'invent que pretenia descongestionar la vila del armagedònic transit sicilià. Doncs la gent es pasejava sense sentit des de mortelle fins el celeste i un cop n'estaven tips de l'aparell tornaven a casa i per anar a la caseta de la platja (castelloneros caragoleros tmb hi han a la sicilia ;-) ) agafaven el cotxe, com havien fet sempre. La gent no creia en aquest tipus de transport igualment que no creia en "pullman" o ens els serveis públics. Tenen cotxe, doncs l'usen i prou.
En canvi quan vivia a budapest era diferent, la gent estava acostumada a usar-lo i no es concibeix l'idea d'agafar el cotxe a totes parts (clar que 2milions no son el mateix que 300.000, pero no es questió de quantitat...no se si m'explique be). La gent té cultura de tranvia, de transport públic, que per cert, toti les crítiques el BKV és efectivisim.
I com que soc un entusiasta d'anar a castelló i com m'agrada la meua terra, elmeu goig absolut es anar en tranvia des de benicàssim un diumenge per la vesprada, baixar en la parada del NOU FABRA ARENA de 50.000 espectadors per vore el partit del cd. castellón menjant faisan trufado ocupant 3 llocs a la grada reclinat com un patrici romà. Com fa la majoria absoluta del 15 power rangers i els 12 clicks de playmobil que regeixen l'ajuntament de la vila castellonera.
Malgrat siga que no tinga que empenyer un estris a palanques i tinga que baixar al grapa peranar al nou castalia a menjar pipes a dos euros. Sempre i quant trobe alguna mona que m'ajude a espentar perque je es sap que en Benicàssim tots son del Villareal (quasi tots, quasi tots).
El topilla. República Roja de Benicàssim, 1 més del año 1 de la victoria. Amen.
per favor, borreu algun text repetit meu, que el parkinson m'ha trait :-)
ah, no! es queden les dues vegades. per si algú no ho enten a la primera ;)
!Pero si no son capaces de actualizar los horarios de los autobuses urbanos, en las paradas y en la página Web del Ayuntamiento¡.
Tropilla, eres un cuentista cosmopolita! (i albinegre)
Estic d'acord en el tema de la cultura de transport públic. I en la Plana city en tenim ben poca...
És l'ou o la gallina? No utilitzem el transport públic perquè és nefast o és nefast perquè moltes famílies tenen un cotxe pel paterfamilias i un altre per la dona i els fills?
En compte de tants corets verdets en Magdalena i tants cartellets horteres en castellà als fanals, una bona manera d'utilitzar els recursos publicitaris de l'ajuntament seria fer una bona campanya, seriosa, de foment del transport públic.
tens raó Cento. Mai no s'ha fet una campanya seriosa a la nostra ciutat, per incentivar l'ús del transport públic. Com diu un visitant tradicional d'este bloc, ni tan sols són capaços de donar informació real dels horaris dels busos. Ja veus quina cosa més senzilla. Ara, a sobre, el disbarat organitzatiu dels canvis de carnet. No tindran més remei que allargar el periode d'adaptació, pq després d'un any de dir-ho, ara tot són corregudes.
I el Forum de Trànsit sense convocar des de fa una any aproximadament. Primer Tovar, després Moliner i ara Soler. Tant se val. Un o un altre, al final se'n cansen. Es cansen de convocar un Forum que és reivindicatiu i fa propostes. Tot el contrari d'altres forums que si convoquen. Només ho fan amb aquells que són dòcil.
Caldria restringir d'alguna manera els pas dels vehicles privats pel centre de Castelló i incentivar i potenciar el transport públic ( gratis i amb molta freqüència de pas), l'Ajuntament en lloc d'alguna collonada podria subvencionar el transpot públic.
Eixe és el nostre plantejament. Peatonalització dura, acompanyada d'un excel·lent transport públic. Però s'han de fer les dues coses a l'hora.
jo la veritat és que m'acabe de traure el carnet de conduir i només de pensar en incentivar lo dels autobusos se'm posa la pell de gallina... són molt temeraris eixa gent i em fan passar-ho realment malament...no sé si no preferisc el tramvia..
el tramvia sol no pot resoldre el problema. S'ha de compaginar amb linies de bus. També és de veres que a més a més d'una plataforma reservada per al tramvia (o el TVRCAS), cladrien carrils bus. Cosa que el PP no ha pensat fer ni en les rondes de Millars i Magdalena, ni supose que en Governador, ni en Herrero, ni en definitiva en cap de les grans vies internes de la ciutat.
J.M. sempre donant la nota. L'únic diputat del Compromís que ha renunciat a l'exclusivitat en el sou, se suposa que serà per compaginar el sou de diputat amb el de profe. Això és filantropia, si senyor.
això és greu. ja va compaginar el de professor amb el de diputat provincial i el de tinent d'alcalde dle seu poble. Per això no hi havia manera que t'agafés el teléfon o de trobar-lo a la diputació.
quin element! i quina imatge ens dona, ell i la seua barqueta!
Açò és per a l'anònim i Cascanueces.
Supose que vos referiu a J.M. Pañella, si no és així aclarir-lo.
J.M. des de fa una any més o menys ja no exercix de professor. A partir d'ara i per primera vegada, ostentarà la dedicació exclusiva en la política. Eixa és la veritat. La nota la doneu aquells que sense saber parleu, i també la dóna el bon músic, encara que esta nota és més plaent.
Un salutació sense odis ni rencors.
Jesús de Torreblanca
Ja ho he dit en alguna ocasió, és la meua decissió no moderar i aguantar insinuacions, fal·làcies, mentides, insults, difamacions, etc sobre la meua persona. He rebut critiques i atacas, que són dues coses diferents. Atacs polítics i atacs personals i familiars, que són dues coses més diferents encara. Però demane per favor, que si algú vol fer una denuncia en este bloc sobre els comportaments polítics i personals d'altres persones, del meu partit o d'un altre, s'informen primer.
La veracitat, és la que dona sentit a la manca de moderació (moderació formal vull dir). La manca de moderació d'alguns, i la seua irresponsabilitat, no ha de convertir-me en responsable de moderar-los jo, els comentàris, i a ells.
Gràcies.
Efectivament, fins on jo se, Pañella va compatibilitzar les tres tasques durant els primers tres anys, i el darrer any va acceptar la dedicació exclussiva a la Diputació. Ho va compaginar amb la seua condició de regidor (és obligatòri que així siga; no es pot ser diputat sense ser regidor). Actualment desconéc el règim en que fa de diputat. Tot no es pot criticar. Hi ha qui critica els polítics que deixen la seua professió (tot i que siga temporalment) i els acusen de professionalitzar-se, i aquells que no ho fan són acusats de "peseteros". (Cal dir "eureros"?)
Mireu el Levante d'ahir i en ell s'informa que l'únic diputat del Compromís que no ha demanat l'exclusiva ha sigut Panyella. També s'informa dels diputats del PSOE i del PP que tampoc l'han demanat per a poder seguir amb treball i sou del sector públic o privat.
Jo no ho he vist, però si és com dius tu, el meu post continua tenint tot el sentit, en este cas, qui ha d'informar-se millor és Jesús. Gràcies
La meua informació ve directament de Pañella. En tot cas que ell ho aclarisca o el temps ens el dirà.
Jesús de Torreblanca
Mireu si voleu en internet : www.levante-emv.com en hemeroteca del dia 01.07.07 en notícies de la Com.Valenciana està la relació de diputats que no han demanat la exclusivitat ( 16 del PP, 4 del PSOE i 1 del Compromís)
I no demanar exclussivitat és roïn per naturalesa? Què estem criticant?
A mi, mentre un diputat faça bé la seua feina m'és exactament igual si demana exclussivitat o no. De fet, corregiu-me si m'equivoque perquè el reglament de les Corts no és el meu fort, la no dedicació exclussiva significa que cobrarà menys com a electe. És així?
A més, crec que estàvem parlant sobre un tema com el transport públic. M'ha sorprès prou que de repent es passe a debatre i criticar un diputat que tot just acaba de prendre possessió de l'acta. A què ve això? Inicials (J.M.), insinuacions, acusacions... açò pareix el Tomate, xè!
"Y Jota Eme no pidió exclusividad cuando fue elegido diputado... ¿Qué tiene Jota Eme que esconder? Las cámaras del Tomate no han podido acceder a su casa, ¿será porque puede pagar la seguridad privada con los trillones de euros de fondos desviados de la gestión urbanística durante su etapa de concejal? Jota Eme no ha querido responder a las acusaciones y no responde a las llamadas, las palabras sobran..."
Està bé el que dius, Cento. Però tampoc no cal sorprendre's tant del canvi de tema. Ja m'agradaria a mi que debaterem sobre el post que jo escric. Però no hi ha una sola entrada, crec que cap ni una, on la gent no es pose a parlar d'altres coses.
Al principi del Parlamentarisme, els diputats de la cambra Baixa britànica (ni què dir de la Cambra alta) no cobraven. Això feia que sols es pugueren dedicar a la política persones amb el suficient patrimoni. Quan els primers diputats que representaven les classes treballadores van accedir als escons del Parlament de Londres van demanar un sou per poder dedicar hores a la política, i no haver de compatibilitzar el seu treball habitual amb les tasques pròpies d'un diputat. Per això no està mal que un representant públic cobre per la seua feina pública.
No només no està mal: és necessari. Estic totalment a favor que els gestors de la cosa pública cobren, i cobren bé, per fer la seua tasca. Coincidisc en què és l'única manera perquè algú s'hi dedique en condicions: fan feina, que cobren.
És més, sóc dels que pensa, encara que a cops parega políticament incorrecte, que en general els polítics i sobretot els gestors cobren massa poc. Només cal comparar el sou d'un conseller o secretari general amb un càrrec similar en la privada: una misèria. Un sou adequat podria evitar aguns casos de gent que fa "l'egipci" i para la mà on no toca. És extensible també als alcaldes, que segons on no es guanyen ni la vida.
A tanta responsabilitat, tant sou. És just.
Ais, també he entrat en la desviació del tema... Tens raó Enric!
jeje. però està bé. crec que està bé que parlem del que vulgau. El tema de les retribucions dels polítics és ineressant filosòficament. M'interessa el que en penseu. El dilluns hi ha un plenari extraordinari per parlar precisament d'això.
Cento a les Corts Val. el demanar exclusiva significa un pocs diners més al mes i el no demanar-la significa poder tindre un treball i sou també del sector públic o privat.
No és ni bo ni roïn, és legal, altra cosa és la moralitat de les coses i les bones costums polítiques.
Publica un comentari a l'entrada