15 de gener, 2010

"ENTRE L'ESTULTÍCIA I LA DEMAGÒGIA"- Levante EMV- 15.01.10


La vocació frontista del PP té el darrer episodi en el trist picabaralles pel Corredor Mediterrani. El govern central anuncia que trau a licitació l’estudi informatiu del pas del Corredor pel País Valencià. I el govern valencià es tofla com una mona perquè diu que el Ministeri no accepta el seu estudi.
El Consell no ha fet cap estudi informatiu, ha fet una proposta de traçat, que no té valor ni jurídic ni administratiu, per diverses raons. Primera, perquè envaeix competències ministerials. I segona perquè no incorpora tota la documentació, ni respecta els processos ni terminis que el procediment administratiu exigeix per un estudi informatiu. Les administracions tenen l’obligació de col·laborar entre ells en busca del bé comú dels administrats. Però el PP i el PSOE, usen les administracions per escenificar les seues confrontacions partidistes, oblidant que els polítics estan per resoldre problemes, no per crear-los.
Dit això, i com valencià, trobaria del tot inacceptable, que el Ministeri imposes un traçat, sense escoltar l’opinió de les administracions implicades que són tant la Generalitat, com els diferents ajuntaments que voran obres als seus termes municipals. I sí el Ministeri no ho fa, jo donaré suport a la Generalitat en la seua queixa. Però així, a posteriori. Perquè si la Generalitat realment hagués tingut la voluntat de col·laborar amb l’administració central, el que hagués d’haver fet és posar-s’hi en contacte i oferir els seus tècnics (tan bons com els d’allà) i els seus diners (cas que tinguen un clau a la caixa) per pagar total o parcialment tot l’estudi informatiu. I tot amb la lloable intenció d’avançar en el temps i escurçar terminis. No ho ha fet, el que ha fet ha segut el mateix que amb la N-340, llençar els diners, i el temps dels tècnics a la paperera, perquè intenta arrogar-se competències que no són pròpies. Si més no, per ara.
Però d’altra banda, quan sent els alliçonats portaveus socialistes, repetir com una paparra que el Corredor arribarà de la mà d’un govern socialista, el que s’emprenya com una mona sóc jo.
Si el Corredor arriba amb una administració socialista (cosa que està per vore, ja que tardarà uns quants anys en vores el primer pam de via i ves a saber qui governarà aleshores) serà gràcies a la societat civil, als empresaris, al FERMED, a alguns partits com el BLOC (o els nostres socis europeus de CiU) que sempre i des de sempre hem reclamat la infraestructura com bàsica per al nostre progrés econòmic. Perquè no ens enganyem, esta infraestructura demana d’una inversió molt elevada, i la seua viabilitat depén pràcticament dels fons de la Unió Europea. I en el seu moment, el govern del PP, i la comissaria europea del PP Loyola del Palacio li van dir a la Comissió Europea que no era una infraestructura urgent. Així que no cal que el PP es pose tan exquisit ara, que no està en marxa i no té finançament per culpa d’ells. I el PSOE? Doncs l’únic que ha dit formalment en el Parlament Europeu és que prefereix el corredor del Pirineu Oriental que pujant des d’Andalusia arribaria a València, per buscar una via interior travessant l’Aragó i deixant fora les comarques de Castelló (i Catalunya). Què més ha dit el PSOE? Doncs per boca del Ministre Blanco ha dit que ells plantejaran a Europa tres traçats de connexió. L’esmentat dels Pirineus Centrals, el Corredor Mediterrani i la I Grega Basca. Així, que encara està per vore, que és el que finalment farà el Govern Espanyol a l’hora de la veritat. Què una cosa és fer un estudi informatiu per vore si la UE vol pagar-ne l’obra, i l’altra és fer l’obra. I si creuen que sóc malpensat tenen raó, però ho sóc amb motius. El Ministre ja ha deixat clar que el Corredor dels Pirineus Centrals es farà amb o sense inversió europea, perquè el pagarà l’Estat Espanyol. De fet, fa alguns mesos ja hi va posar 50 milions d’€.
Així que al final, podríem trobar-nos amb un Estudi complet pagat pel Ministeri, i una proposta de traçat pagada per la Conselleria, i sense Corredor Mediterrani.

4 comentaris:

miquel ha dit...

D'una banda, quan Aznar manava a Madrid, el PP ja va fer palés que el Corredor Mediterrani li importa un rave. D'altra banda, el PSOE, que és qui mana ara a Madrid, es dedica a marejar el personal amb les propostes de tres corrredors diferents. I jo em pregunte: ¿Qui ens ha de pagar als valencians el nostre insuportable dèficit fiscal i la manca d'una connexió adient amb Europa, amb tots els perjudicis econòmics que això comporta? ¿Què hem fet els valencians per meréixer aquesta plaga de governs PP-PSOE? ¿Per a què ens serveix, en fi, "ofrenar noves glòries a Espanya"? ¿Potser els valencians som masoquistes natura?

Anònim ha dit...

Porcar torna a la política de la mà del Bloc? Si és així, enhorabona.

http://www.levante-emv.com/castello/2010/01/16/bloc-nombra-antoni-porcar-representarle--consejo-social/669693.html

David ha dit...

Una entrada molt bona Enric, cal que algú diga les coses clares als ciutadans i ciutadanes que vivim al País Valencià, ja està be de que ens conten milongues, cap dels dos partits ha fet res per a que el corredor Mediterrani es duga a terme, han apostat pel corredor pel centre de la península, deixant al País Valencià marginat i aïllat, com sempre fan.

Per cert, també estic d'acord amb el comentari de Miquel, em sembla molt encertat. És trist dir-ho, però és així: de què ens serveix "ofrenar" tantes glòries a Espanya?

Nomdedéu ha dit...

Gràcies a tots.
David, no puc dir, desgraciadament, que torne a la política. Només puc dir, que ell mai no ha deixat de ser un valencianista i un progressista, i una persona que conéix i estima profundament Castelló. No crec que ningú puga representar eixa ideologia política millor que Porcar en el Consell Social de la Ciutat.
Ho vaig proposar a l'Executiva Local que ho aprovà per unanimitat, li ho vaig proposar a Toni, i com sempre que li he demant alguna cosa, en nom propi o del col·lectiu local, ha dit SÍ.
És una gran notició per a Castelló que algú com ell dedique una part del seu temps i els seus coneixements, a pensar en el futur de la ciutat