30 d’abril, 2016

"DE BOUS I CABESTROS" LEVANTE-EMV 30.04.16

El dimarts a la tertúlia de la ràdio, ho vaig dir. Vaig dir que jo pensava que el PP tornaria a fer un Don Tancredo amb això dels bous. Que tornarien a retirar la moció que pretenia obligar a l'ajuntament a pagar els bous fins i tot en barris on fa una dècada que no se'n fan. Sabia que fugirien el debat, perquè en realitat, tot això els hi és ben igual. Ells només volen fer soroll, dividir la gent, generar tensions. I no els preocupa gens polititzar les festes i les tradicions per intentar treure redit polític.
Va passar el que vaig dir que podia passar. A l'hora de començar el debat, la portaveu s'alçà i anuncià la retirada de la seua proposta impedint així el debat. Com jo vaig riure, des de la bancada popular van dir en veu alta que això ho havien aprés de mi. Cert. Estic encantat d'haver-los-hi ensenyat una miqueta de parlamentarisme democràtic.
El cas és que el debat sobre els bous no es va produir perquè el PP no el volia. Només volia escalfar el carrer. Però a més a més, són tan cínics, i la seua community manager és tan maldestra, que després de retirar la moció acusaven al govern de defugir el debat (que ells havien impedit) i avisaven que el debat seguiria al carrer. Tota una declaració d'intencions que espere no passe desapercebuda ni a la premsa ni a la policia. I dic a la policia perquè fa unes setmanes una concentració autoritzada legalment de persones que s'oposen al maltractament animal, va ser violentament interrompuda per uns borinots que, n'estic segur, no representen a la majoria dels aficionats, que són gent molt més pacífica. L'actitud del PP alena estes inacceptables accions.
No és nou, ja dic. Fa uns anys a la Diputació van omplir el saló de plens de taurins benintencionats, per ficar pressió a l'oposició, perquè van presentar una moció per declarar BIC els bous. Jo fa anys que no em pose davant d'un bou (ho he fet, sí, manta vegades fa molts anys), però covard no sóc. I sobretot, al que no tinc por és a la veritat i al debat ordenat. Vaig explicar en la diputació, i davant de tot aquell públic entregat al PP, que votaria en contra perquè allò no era més que una ridícula maniobra política. Que el BIC dels bous no arribaria (i no arribà mai). Que la potestat la tenien les Corts i la Generalitat, on governava feia dues dècades el PP amb majories absolutes. Si no estava fet és perquè el PP no ho volia fer. I de fet, mai no ho va fer.
L'any passat a l'ajuntament van presentar la mateixa moció que enguany, i quan anàvem a votar, la van retirar, igual que ara, per por a defensar les seues posicions polítiques i perquè, ja s'ha dit, en realitat només busquen el desgast del govern. I no tenen cap objecció a usar el que calga en benefici propi. Són gent sense escrúpols. Tactistes. Demagogs. Mentiders. Falsaris. Covards. Pensen que la moció exigeix a l'actual govern allò que el govern del PP mai no va fer. La seua actitud no té res a vore amb la tauromàquia o les festes. És política de la de més baixa classe. La seua.
És una llàstima que no poguérem deixar clara la nostra posició. Compromís porta dient el mateix fa anys, en l'oposició primer, en el govern ara. No creiem que s'hagen de pagar amb diners públics els bous. No parlem de prohibir. Diem que preferim sufragar amb diners públics altres aspectes de les festes. Podríem dir el mateix de la boxa, per exemple. El Patronat d'Esports donaria suport a la boxa olímpica (amb protecció i normes segures) però no col·laboraria econòmicament en una vetllada de boxa professional. I és ben lícit que així siga. I ho diem i ho complim. Això vam votar en la comissió del Grau i això haguérem votat al ple, si el PP no hagués fet com Curro Romero quan se li escapava la caca a la taleguilla.