05 d’abril, 2008

PÉREZ HILTON

Hui s’ha produit un fet curiós, en l’interessant Consell Nacional, hi ha hagut moltes intervencions. Jo no he intervingut. No perquè no tingues res a dir, sinó perquè en l’Assemblea Comarcal passada, vaig tindre clar que varies persones exposarien el mateix punt de vista que podia exposar jo. No m’agrada cansar la gent repetint el mateix una i altra vegada.
Quasi al final, ha pres la paraula una companya, amb un brillant currículum d’èxits electorals al seu poble i amb un inqüestionable grau de compromís amb el partit, que tothom l’hi agraeix.
Duia un guió de la seua intervenció, i ha tingut una primera part, que he compartit, i una segona part que no he pogut evitar que em causes perplexitat, un cert desconcert, i finalment un somriure. S’ha referit a mi (jo crec que pensava que jo anava a parlar), sense citar el meu nom, però m’ha buscat amb la mirada al patí de butaques, m’ha mirat fixament, i m’ha llençat una diatriba peculiar. Ha fet referència textual a una cosa que jo havia escrit en un comentari del meu bloc. (comentari huité de l’entrada Cuéntame, Episodi II, on parle d’intuïció a pregunta de Toni).
Ho ha fet en termes quasi elogiosos pel que fa a la forma en que jo havia plantejat les meues opinions, però ho ha contraposat amb una enigmàtica frase de l’estil de “cal treballar més”.
Supose que la companya deu conèixer la meua agenda. Sabrà quantes vegades a la setmana em reunisc amb associacions, amb col·lectius, amb ciutadans amb problemes, en quantes tertúlies radiofòniques o televisives defense els posicionaments del BLOC, en quants mitjans escrits col·labore, a quantes reunions de partit acudisc (locals, comarcals, sectorials), quants documents municipals llig i redacte, de quantes comissions i consells d’administració forme part, quantes coses preparem per la Diputació o per a les Corts... Supose que sap, la companya, a quina hora arribe a casa cada dia, i com m’ho faig per compaginar la vida familiar i la pública. Deu saber la companya quants dies no puc dinar o sopar amb la meua parella “per culpa” de la política, quants caps de setmana tinc treball matins i vesprades. Sabrà segurament quantes setmanes de vacances he fet des que tinc responsabiliats polítiques. Segur que ho sap. Ella també és regidora, d’un poble molt més menut, és cert, però segur que la seua agenda tampoc no és senzilla. Però en qualsevol cas m’ha semblat una imprudència per la seua part, que no esperava d’algú com ella. És com si jo li digués que ha de beure més aigua o consumir menys sal. Que se jo de si la seua dieta és equilibrada! Espere que ho siga més que la seua intervenció.

De totes formes això d’este bloc ja comença a tindre gràcia. En una ocasió el màxim òrgan executiu del partit va dedicar més de 40 minuts a parlar sobre el que escric, i sobretot el que deixe escriure al meu bloc. Ara, en un important acte en el que jo no he parlat, em contesten al que vaig escriure.
Alguna gent llig este bloc com si estigués llegint el del Pérez Hilton del nacionalisme, i pel que fa a la popularitat que li donen, els hi estic agraït, per que fa a la lectura lleugera, n’estic decebut.
Ací la gent debat, en general de forma educat, proposa idees, fa crítiques, es queixa... Que bé, no? No és això l’esperit de “baix cap a dalt”? No és obligació dels polítics mantindre comunicació directa i constant amb la societat a qui hem de servir? Per mi és primordial i ho reivindique. No deixaré de fer-ho.

El problema és que jo dic el mateix al bloc que al BLOC. No tohom ho fa. Encara no fa massa setmanes, un altre company meu i seu, va pujar a la mateixa tribuna i per justificar (i justificar-se) va dir que ell era supermeganacionalista. Crec recordar que es va definir com a independentitsta. Va afirmar contundent: “ser valencià és la meua forma de ser català” (jo li vaig contestar que ser valencià és la meua forma de ser valencià, sóc més modelst jo), mentre en el seu bloc diu:
No em permeten no ser nacionalista. Per tant, ateses les circumstàncies, ho sóc per obligació i el mínim possible.
No m'importa que en un Consell Nacional puguen fer referència al que dic al meu bloc, perquè és el mateix que dic al Consell Nacional. El problema és per a qui diu coses diferents.
És el que té el món del BLOC, que té molt de bloc.

19 comentaris:

Anònim ha dit...

Hehehe, esperava que comentares alguna cosa perquè clar, sentir a un CN com fan referència literal a comentaris d'un blog és un poc -com dir-ho...- "curiós" o "sorprenent". (i compartisc el que dius de la companya que ho ha dit, i puc dir que també és molt ben valorada al seu poble i per alguna cosa serà..però en este tema no ha estat be.)

El tema dels polítics i els blogs sol eixir durant les eleccions, però pocs poden dir que tenen un blog actiu durant tot l'any -i no només en campanya-, i pocs poden dir que fan seua aquella màxima de que el blog no és un grapat de reflexions, discursos o notes de premsa sinó una conversa. I ací la conversa és interessant, profitosa, lliure i molt dinàmica...

Així que enhorabona, diguen el que diguen.

Nomdedéu ha dit...

Ho he dit més votes, és molt enriquidor per un polític mantendré este nivell de contacte amb la gent.

Anònim ha dit...

De vegades pense que per a molta gent "treballar" sols vol dir "treballar en la línia que està marcada" i és per això que quan se'ns diu "has de treballar més" o "has treballat poc" sols significa "no has treballat com jo volia". No cal que ens ofenguem quan s'intenta insultar-nos dient que no hem treballat prou. Això no ens desqualifica a nosaltres. Qualifica a eixes persones.
Dins d'una linia determinada.
La "marcada".
I es veu que cal no sortirse'n de la línia per haver-ho fet bé.
Tal vegada com que tenim quatre barres a la senyera, cadascú va per la ratlla que li sembla millor.
I mira tu, que sòn paraleles.
Del que pot ser es tractaria és de no anar en direccions contràries...

Nomdedéu ha dit...

És fàcil que siga el que dius. El que és segur és que hi ha massa gent nerviosa des de fa massa temps.
Jo no crec en les casualitats, així que no crec que siga casual que en 4 dies dues persones diferents (però que comparteixen punts de vista) m'hagen dit que "hem de treballar més". Com no és casual que dues persones diferents, però que en comparteixen posicions, en quatre dies, m'hagen parlat de "Rebelió a la granja".
Ho torne a dir, quan vaig proposar una Conferència ideològia (ara es fara un altra cosa) era per evitar el debat sobre persones. Però sembla inevitable. Hi ha gent molt i molt preocupada per si algú demana formalment responsabilitats.
També ho vaig dir, jo demane responsabilitat a l'Executiva, no responsabilitats. Però és cert que hi ha gent que demana que algú assumisca alguna responsabilitat.
Però la resposta oficial ha estat Lampedusa. Que tot canvie per tal que res no canvie.
Impossible parlar d'ideologia en un partit polític! Doncs no sé. Hi ha gent que té panic, paüra al debat d'idees i són capaços de qualsevol cosa, per evitar-ho.
Fins i tot, canviar el sentit de la proposta de la Convenció, per convertir-la en organitzativa. No se si s'adonen, que això és el reconeixement explícit del que també havia dit, que s'havía abandonat el treball intern.
Ho va dir Miquel i ho havia dit jo en les meues alegacions als documents, tot això de baix cap a dalt, és la millor aportació que s'ha fet al partit en anys. Però massa gent no se la creu. Si "de baix" es genera informació i de "dalt" no es processa, i racionalitza, és com si enviarem sondes a la lluna i no tingurem antenes per captar-ne la informació.
Benvinguda siga la decissió de preocupar-se pels col·lectius, de visitar les comarques, d'escoltar-les. Ho vaig demanar per escrit en una esmena al document Horitzó 2011 i no s'aprovà. Ho vaig repetir en un altra esmena en el document que aprovarem ahir, i no s'acceptà. Ara es fa, bé. Millor. És el reconéixement implícit, però calia reconéixer explicitament, que no s'ha fet, ocupats com estàvem en decidir que han de fer els altres partits del nostre infraunivers.

Anònim ha dit...

Des de fa un temps note que alguna gent pensa que eres un "perill" i fa tot el que pot per seguir allò que diu difama que alguna cosa queda. Et diran de tot, que si eres de dretes, que un malfaina, que massa nacionalista fins i tot et poden dir que eres lleig i guerxo. Per mi pots seguir com fins ara . Jo sóc dels que encara estic a este partit per gent com tu ja que per molts altres faria temps que ja no estaria.
Ànim i una abraçada.
Tonet.

Anònim ha dit...

Envie l'enllaç a la "viqui". La bandera és impagable....

Esmoleu ben bé les eines...

http://ca.wikipedia.org/wiki/La_rebel%C2%B7li%C3%B3_dels_animals

Nomdedéu ha dit...

Gràcies.
Ahir explicava a algú que jo no sóc la solució a res. Sincerament, tampoc no crec que siga el problema.
Si jo creguera honestament que sóc el problema fa temps que hauria plegat.
Vaig ser secretari local a Castelló durant tres anys que coincidiren en un bon moment del col·lectiu, quan vaig ser elegrit regidor vaig dimitir per deixar pas a altra gent i dedicar-me al treball institucional. En l'executiva següent vaig encarregar-me de la política municipal. Quan vam trindre un mal resulatat el 2007 vaig dimitir com responsable de l'àrea assumint la part de culpa que em pertocava. Vull dir que no sóc persona que s'aferre als (en)carrecs.
Si de veritat cregés que sóc el (o part del) problema, plegaria.
Ací no sobra ningú, però hi ha gent que és responsable d'una estratègia política que ens porta de fracas en fracas. És obvi. Ho he dit més vegades, jo no he demanat responsabilitats, però si jo fora part activa d'una estratègia contestada per les urnes, que no dona resultats, em plantejaria el meu paper.
Però ací cada ú és d'una pasta. Crec que l'executiva està plena de gent vàlida, i crec que tota, sense excepcions, és gent ben intencionada. Ara bé, hi ha coses que no funcionen, apostes que han fallat. PEr ben intencionades que foren. I no he vist suficient autocrítica. No l'he vista jo, i la va reclamar més d'una veu al Consell Nacional.
Si sóc un problmea per a la gent que considera que l'espai del BLOC és l'esquerra del PSOE, i que hem de continuar jugant a ser una part de l'esquerra plural nacional, me n'alegre.
Si sóc un problema per als que pensen que el tercer espai és l'Entesa, el Compromís o la seua enessima revisió amb o sense comunistes, me n'alegre.
Jo crec que el tercer espai és la política nacional. Sóc nacionalista. Sóc del BLOC per això. No pense disculpar-me.

Nomdedéu ha dit...

banyes i peülles.

Anònim ha dit...

Jo també crec que el tercer espai és fer més valencianisme i prou. Perquè això ja porta implícitament i explicítament fer política social, la que sempre ha fet el Bloc (com amb els millors resultats, amb el taronja com exemple).

Toni (el de la pregunta)... ara em sap greu haver-la fet.

el tropilla ha dit...

M'agradaria com a nacionalista que dins d'aquest espai s'incloguera la ciutat de València i que aquest col.lectiu es presentara sol sempre i sense excuses a les eleccions municipals, encara que no traguera ni els vots per jugar un partit de criquet. Altrimenti enlloc del tercer espai lo que liderarem és la "tercera fase"...

Nomdedéu ha dit...

Doncs que no te'n sa`piga gens ni mica.
Ací la història està en que sempre hem fet polítiques socials i progressistes, i en els darrer anys el que s'ha pretés és allunyar-nos de l'espai nacionalista i progressista, per intentar situar-nos en el de l'esquerra periferica. Un lloc, on no només no hi massa espai, sinó que eixe espai està bàsicament representat per EU, qui ens guanya i guanyarà sempre en eixe camp.
Quan alguns diem, que no hauriem de seguir en eixe tobogan, i hauriem de seguir en la línia que ens havia donat bons resultats, els que pensen diferent diuen que volem fer un gir al centre, o a la dreta.
No, el que volem és seguir on estàvem, en un espai socialment de progrés, economicament equilibrat, ecologicament sostenible. Exactament al BLOC al que ells i elles es van afiliar. No som els "taronja" els que volem cap gir ni res semblant. Eixa és la fal·lacia, la trampa semantica, nosaltres no volem cap gir. Volem que deixen de dur-nos a un lloc que no és el del BLOC, no el de la fundació del BLOC, no el del BLOC dels millors resultats i la línica ascendent.

Anònim ha dit...

Tropilla el que ha passat a la ciutat de València és de jutjat de guàrdia. Quant de temps porten els militants d'eixa ciutat sense poder votar BLOC en primer lloc ? i per a rematar a les municipals, de tapats a la llista del PSOE. Açò és jauja, no passa res, ningú és responsable.

Nomdedéu ha dit...

Per a la persona que m'ha preguntat per l'edifici del carrer Huesca de titularitat municipal.
Hui en comissió informativa m'han confirmat que ja s'ha posat en marxa tot el procés. S'han obert les pliques i ja hi ha una millor oferta, que s'adjudicarà en un termini màxim de 15 o 20 dies. Hi ha un iport destinat de 141.000€, per sanejament de l'edifici i els patis de llum.
L'obra ja té adjudicat un director tècnic i tot.
Ja em direu si la cosa avança. Espere que si.

Anònim ha dit...

Volia preguntar si entre els diferents Consells de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Castelló existeix algun relacionat amb el món de la agricultura al terme de Castelló.

Nomdedéu ha dit...

Si. Hi ha el Consell Agrari Municipal, que crec que no es deu haver reunit fa dos o tres anys. Necessites alguna informació concreta? Puc esbrinar-ho

Fajardo ha dit...

No faig un comentari extens no perquè no tinga res a dir, sinó perquè varies persones han exposa el mateix punt de vista que podia exposar jo. No m’agrada cansar la gent repetint el mateix una i altra vegada.

Simplement t'agraisc el treball que fas pel BLOC, ja voldriem que tots els regidors es moveren com tu. I per suposat, també t'agraisc aquest blog com a finestra per a fer política de baix cap a dalt.

Anònim ha dit...

He rebut una carta del Consell Municipal Agrari signada per l'Alcalde, com a propietari d'un hortet i desconeixa l'existència d'eixe Consell Municipal i de les seues funcions i de la seua composició.
Agraït per l'informació.

Anònim ha dit...

És la primera vegada que entre al teu blog. Ho he fet després de llegir-me el teu llibre, que tan amablement regalares als assistents al darrer Consell Nacional. Em va agradar i interessar, sobretot per la modernitat i la il·lusió que desprens en els teus articles. La renovació d'idees és necessària en la política del BLOC i persones com tu ho poden aconseguir.

Si després de la desfeta, la confusió i el caos, ningú no se'n fa responsable, que és el que ha passat, el futur és inviable.

Felip Pastor
la Safor

Nomdedéu ha dit...

Moltes gràcies Felip. El llibre era part del material de campanya de les municipals, en eixe contexte es va publicar. Em va semblar lògic posar-lo a disposició de la gent amb qui compartisc militància. ´També hi ha gent a qui això ha molestat i que considera que és una campanya de promoció personal per a qui sap que...
En qualsevol cas, gràcies per llegir-lo i escriure ara ací.
Tinc il·lusió, crec en la força transformadora de la política, i mentre em deixen, seguiré tenint il·lusió en este partit, i sempre en la bona gent que dona la cara poble a poble per un país millor.