22 de febrer, 2009

"INSTITUCIONALITAT". Mediterráneo. 26.02.09


La falta d’institucionalitat fa que vejam en alguns actes, com el Subdelegat del Govern, que protocol·làriament hauria d’ocupar un lloc destacat, seu en canvi amb el PSOE municipal, i per tant, lluny del lloc que per la dignitat administrativa que representa li pertoca.
No sé si és culpa del Govern Municipal que no el volen a taula (cosa que no m’estranyaria), o d’ell que prefereix seure amb els “seus” (cosa que no em sorprendria). Però més enllà de qui puga tenir la culpa, m’interessa subratllar el valor simptomàtic, d’un partidisme malaltís.
La setmana passada en nom del meu grup vaig arribar a un acord amb el PP i a un altre amb el PSOE. Van ser el mateix dia, i no diré que fora casual. I d’ambdós, els promotors en van voler rendiment mediàtic en forma de fotografia en premsa. Be està. I així es va fer.
N’he sentit de tots els colors des d’eixe dia, interpretacions de tota mena, però qui millor ho va entendre va ser el redactor d’este mateix diari qui afirmava amb raó que jo, en nom del BLOC em posicione en funció del “què”, no del “qui”. Valore si la proposta és bona per la ciutat, no qui fa la proposta. I això que sembla tan singular del BLOC, no és en realitat el que hauríem de fer tots?
El dissabte, vaig acudir a la Pèrgola a la posada de llarg de Na Violant, i el PP seia a una taula, el PSOE i el Subdelegat en un altra, i jo, a una tercera. És cert que el PSOE em va convidar insistentment i amable a la seua, però per al meu gust ja n’eren prous. Vaig continuar sol a la meua taula, i potser és així com ha de ser. Ara, també els hi ho dic, a la meua taula hi ha lloc, els convide a vostés a seure amb el BLOC.

21 comentaris:

Anònim ha dit...

Volia comentar una coseta, ahir parlant amb un vell conegut ( 80 anys) que viu al grup Roquetes em comentava que utilitza el bus per vindre a Cs, és el d'Almassora. La parada està a la carretera d'Almassora i han de creuar a l'altre costat quan tornen de CS per anar a casa. La carretera és una via ràpida a dos carrils, no tenen pas de vianants i moltes vegadas han d'esperar damunt la vorera que hi ha al mig ( no medix ni un pam)perquè hi ha molt de trànsit, s'ajuguen la pell, em diu que han reclamat moltes vegades a l'Ajuntament un pas de vianants per creuar i algun cavallonet a la carretera per fer que els cotxes vagen més lents. De moment res de res a seguir jugant-se la pell.

Xavier López ha dit...

Tens tota la raó, a vegades se produïxen moments surrealistes que evidencien el partidisme que agra les nostres Institucions.
Per exemple, fa uns pocs dies, un diputat en les Corts Valencianes del PSOE, informava a la premsa sobre el ritme de les obres de l´autovia central Alacant-València al seu pas per la comarca d´Albaida, només perquè esta infraestructura està financiada pel govern central. Però, qui és eixe diputat, que hauria d´estar fent tasca autonòmica, per a rendir comptes sobre una obra que no fa la Generalitat? Per què no ho fa el delegat de govern, o els subdelegats, o qualsevol altra persona que sí estiga i tinga càrrec en l´Administració estatal?
Doncs perquè el que pesa és el carnet de partit.

Josep Miquel Porcar Mallen ha dit...

Per mi el millor exemple es el que vas ficar quan eren eleccions, que vas proposar dos cops la mateixa proposta i en un cas el PP la va acceptar i el PSOE la va denegar i en laltra al contrari, i aixo no es fer politica, crec que la linea de mirar per la ciutat no importa qui fage la proposta es la que hem de seguir sempre.

Nomdedéu ha dit...

Tonet, ho traslladaré a comissió. A vore si hi podem fer alguna cosa.
Si Xavi, són eixes coses les que són tan absurdes. Quan estan a l'oposició i no tenen res a vendre, intenten vendre el que fa el seu partit en institucions on governen.
Quan a eleccions vaig participar al debat de Canal 9 i vaig començar dient tot el que haviem fet des de l'oposició, a molta gent els va sorprendre. Jo "venia" el nostre treball. El que haviem aconseguit i el que haviem intentat. D'altres, potser a l'oposició estant, eren conscients que no tenien res a vendre. En aquell cas, igual perquè l'equip que entrava havia finiquitat l'anterior de dalt a baix, de forma que no podien tindre tantabarra com per assumir com propi l teball d'un equip que havien acomiadat. Ara ja vorem que vendran, comunicats de premsa plens de difamacions i poc mes. Qüestió d'estils, o de manca d'estil.
Si JP, aquell va ser un cas ben cridaner. S'ha repetit de forma similar amb la N340, o a la incapcitat quasi congènita d'uns i altres de reclamar res a institucions governades per ells mateixos.

Una volta, Juli Domingo, com ja no sabia que argumentar va proposar que ens ho repensarem i ho presentarem el mes següent que ells igual es sumàven! Quin poc xarot! Quina imbecilitat! Vaig mantindre la moció i la van votar en contra, clar.

Anònim ha dit...

Enric:
Yo me hubiera sentado en la mesa del Bloc, sin que ello quiera decir que no hubiera saludado a gente conocida que mereciera mis respetos.
Es mi opinió.
Saludos.

Anònim ha dit...

Ya estamos dentro de la fiesta. Perfecto.
Pero fiesta no debe relacionarse con molestias. Y si las hay, las mínimas.
Deseo que desde el Ayuntamiento se publiquen las normas, y quede clarificado, sin miedos a la impopularidad, de la responsabilidad civil de los daños ocasionados por los cohetes.
Estoy hasta los ..... de que que tiren cohetes a los ....., y te digan la socorrida frase "perdón, ha sido sin querer".
Fiestas, si, pero civilizadas.
No hay que hacer sufrir a los animales, completamente de acuerdo, pero a las personas tampoco. Las hay que sufren verdaderos episodios de ansiedad.

Nomdedéu ha dit...

Absolutament d'acord. Les festes han de ser compatibles amb la correcció, el descans i la urbanitat. El problema és com sempre del mal ús que alguns fan.
I això, efectivament, ha de ser regulat i castigat si cal.
També és cert que amb 60.000 persones al carrer, es fa difícil per la policia enxampar els que fan mal ús de la polvora en el moment concret. Com en quasi tot, cal educació cívica, i no és senzill, ni estic segur que ens esforcem el suficient

Josep Miquel Porcar Mallen ha dit...

El que passe en les festes, sent sincer, es que pareix que siga una anarquia, una setmana al any les normes s'olviden perque es madalena, avore si jo estic contentisimen la festa que se fa, i no m'agradaria que se canviara molt, pero pensant en unes normes establides, no pot ser que una setmana es puga beure al carrer, portar vehicles no autorisats, deixar la musica fins les 10 del mati, que repetisc m'encanta que siga aixina, pero se que no es lo correcte.

Anònim ha dit...

He llegit el teu post i els comentaris amb atenció,Enric.Veig que passa com a les festes majors de la majoria dels pobles.Per una banda es pasa bé i s'estan desitjan que arriben i es gaudeix molt d'elles,però d'una altra banda hi ha variants que enboireixen sempre una miqueta o molt les rel·lacions.L'Educació és algo mig concret mig abstract que tots no concidim en definir-ho i per tant no coindidim tampoc en manifestar-la.Pareix que s'acostem més uns a altres ,es pot ,inclús ,deixar apartades les distintes ideologies ,altres moments passa tot el contrari,es pot aprofitar un o molts moments determinats per fer més patent la diferència de parers polítics...Arriba un altre moment en que sembla que tornem a juntar-nos tots i aixina fins que passen totes les festes i tornem cadascú als nostres íntims estaments o planols disenyats per la nostra ideologia,arribant fins i tot ,passat el taranà festiu ,a les miradetes de reull,el "ací estic jo,i ahí estàs tu".A la fi,el significat o concepte de la paraula festa,ja no se sap si l'estem utilitzant per passar-ho bé ,per que quede clar que tu ets tu i jo sóc jo,o tot plegat,o qüalsevol susceptibilitat més.
A les festes procure,allargarrrr moooolt els moments feliços i fugir quan veig que no em trobe còmoda...si fa o no fa com vaig fent des de que tinc ús de raó d'adulta.Espere que,malgrat tots els esdeveniments del sopar,menjares bé,i gaudires el més posible.
Si ens fixem,la vida va plena de situacions d'aquestes.
Abraçada.

Anònim ha dit...

A Josep Miquel Porcar Mallen:

Completamente de acuerdo con lo que escribes, pero, siempre hay un pero.
Cuando dices:
"una setmana al any les normes s'olviden perque es madalena",
no es así. No es una semana.
No hay que olvidar que desde Setiempbre a Diciembre, se celebran las fiestas de San Félix, San Roque y alrededores.
En mayo, las comuniones.
Las fiestas de Agosto.
Las presentaciones en la Pérgola.
Y todo, acompañado de la explosión de cohetes de forma indiscriminada.
Creo que nos falta una regulación y civismo.
Saludos.

Anònim ha dit...

Enric:
Ahir, després de dos llargs mesos d'espera, va ser arreglat el desperfecte en la vorera d'Alacant/Bernat Artola. Ja podré dur als meus néts per la vorera. Salutacions

Nomdedéu ha dit...

Al·leuia!

Anònim ha dit...

La nueva normativa de badenes establece que el modelo de los reductores de velocidad será "una plataforma trapezoidal de 10 centímetros de altura como máximo, construida en hormigón o material asfáltico, con un máximo de 4 metros de largo y unas rampas de subida y bajada de entre 1 y 2,5 metros, dependiendo del límite de velocidad existente: 1 metro para límites de 30 Km.; 1,5 metros para 40 Km. y 2,5 mts. para velocidades de 50 Km"

Esta normativa creo que está en vigor desde 2008.
Los badenes del Camino La Plana, por ejemplo, son legales.

Agradezco respuesta.

Saludos.

Anònim ha dit...

No era una afirmación, era una pregunta.
¿Los badenes del Camino La Plana, por ejemplo, son legales?.

Saludos.

Anònim ha dit...

http://www.boe.es/boe/dias/2008/10/29/pdfs/A42795-42801.pdf


Aquí está la normativa de los resaltes.

Anònim ha dit...

Bandas Transversales de Alerta (BTA)

Anònim ha dit...

VA DE CLICLISMO.

Mucho querer adecuar Castellon a la bicicletas, y éstas se las ven y se las desean para circular por el Camino La Plana. De Lidón a las Tres Banderas, no hay arcen, y las bandas que hay van de un extremo al otro de carretera sin espacio para pasar las bicis.
Y no me digan que en un tramo si hay arcén, pues los pegaos que hicieron están repletos de señales que por sus diferentes alturas y colocación, es un laberinto.

Anònim ha dit...

Hola, voldria demanar permís a Enric per a publicar les seves opinions al portal www.valencianoticias.com

Pot posar-se en contacte amb nosaltres en el següent link: http://www.valencianoticias.com/contact

Nomdedéu ha dit...

Home, em demaneu permís després de fer-ho?
No tinc cap problema, podeu continuar, i gràcies per l'interés

Nomdedéu ha dit...

Estem mirant el tema de les bandes sonores, legalitat, mides, lloc...

Anònim ha dit...

Gracias Enric por tu interes por las bandas.
Si son reglamentarias, a callar; en caso contrario deberán sustituirlas.
Las leyes, ordenanzas y reglamentaciones, no están para adornar.