Durant els quatre anys que vaig ser Diputat, vaig formar part del Consell d’Administració de l’Hospital Provincial. Va ser un treball molt interessant que vaig fer el millor que vaig saber i poder. I ara he d’aprofitar per agrair el suport i empenta que sempre em va donar bona part del funcionariat de la casa.
Les nostres denuncies van evitar que el PP continues amb la seua intenció de mantenir en el sector privat les ressonàncies magnètiques. I les mentides del PP al respecte van quedar en evidència quan en mig d’un plenari, vaig treure de la cartera el document contractual preparat. Van haver de recular, i ha estat un gran encert. Hui, el servei prestat pels professionals del propi hospital és infinitament millor. Més ressonàncies, més professionals preparats per fer-ne, i una reducció més que notable en el temps que es tarda en informar-les.
Les constants denuncies pel mal funcionament dels acceleradors, han estat sovint reflectides per Levante de Castelló, així que no cal que subratlle ara, com hem liderat des de Compromís la denúncia constant. El PP em va tractar reiteradament de mentider, d’alarmista. Al final la pressió va fer que en un sainet lamentable, el President Moliner i el Conseller Llombart, entraren en un guerra de comunicats dient que es comprava un accelerador i que la decisió era de l’un, de l’altre, de cap dels dos... Finalment va intervenir fins i tot Alfonso Bataller, aquell senyor que va ser el més breu dels alcaldes de Castelló (3 anys i 11 mesos), per acabar de convertir el sainet en xarlotada. Res. No s’ha licitat encara. Van posar un immens cartell anunciador...que davant la meua denúncia, la Junta Electoral els va fer retirar. Més morro que Louis Armstrong, després de tres hores de concert.

Gaire bé de la mateixa proporció que el cinisme i la desvergonya del PP reclamant ara al nou Consell, per la boca del Diputat Ibañez, tot allò que ells no només no van fer, sinó que van negar que calgués fer.
2 comentaris:
Estimado Enric,
Los trabajadores y trabajadoras del Servicio de Radiología y Medicina Nuclear del Hospital Provincial nunca sabremos cómo agradecerte que apretaras el detonador de la inminente y ocultada privatización de ambos servicios. La recuperación de la Resonancia Magnética (RM) ha supuesto un estímulo profesional de primera magnitud. Ha sido como recuperar un miembro amputado, algo que nunca tendría que haber sido externalizado, ya que es una parte más de un Servicio de Radiología. Eso sí, la más rentable. Este primer año de recuperación del equipo hemos formado técnicos y radiólogos para su correcto manejo. Se han realizado 7.000 exploraciones de RM que, dicho sea para afirmar tu escrito, las informamos en 24h, cuando en otros cetros tardan más de una semana. El primer año, según datos de Gerencia, hemos ahorrado 400.000 €, descontando todos los gastos, tanto de personal como de mantenimiento del equipo. Aún así nos siguen castigando, escatimándonos personal y actualizaciones necesarias del equipamiento. Nos han privado del enfermero con más experiencia en la realización de los estudios de RM. Sin él no hubiera sido posible la modélica transición que se ha llevado a cabo. Ahora está en el paro y con 4 hijos. Tenemos el mamógrafo más viejo de la Comunitat Valenciana (¡¡Qué honor !!) y funcionamos con una sola Gammacámara para realizar las exploraciones de Medicina Nuclear de TODA la Provincia de Castellón !! A pesar de esto, no nos van a quitar las ganas de seguir luchando por mejorar la asistencia de calidad de nuestros pacientes. Hay una gran diferencia entre los gestores y los sanitarios: "ellos ven números, nosotros personas".
Carlos Casillas
Jefe de Servicio de Radiodiagnóstico
Hospital Provincial de Castelló
No Carlos, gracias a vosotros por seguir cuidandonos, y seguir haciendo de la sanidad pública la mejor sanidad, a pesar del maltrato.
Publica un comentari a l'entrada