21 de desembre, 2010

"EL MAQUINISTA DE LA GENERAL" - Mediterráneo - 23.12.10


O potser hauria de titular l’article “El maquinista de les Generals”. Ací hi ha un concurs, una competició desbaratada. Ací PP i PSOE, PSOE i PP creuen que guanyarà les eleccions qui aconseguisca fer creure a la gent, que ells han portat el tren. No sé, darrerament la política valenciana i la local, fa un cert regust a pel•lícula antiga, d’aquelles de colons americans, posant rails i vies en una terra inhòspita, plena de bisons i indígenes. La diferència si volen és que ací el que corre en llibertat són rates com a conills, i mentre aquells indígenes portaven plomes i fletxes, nosaltres lluïm saragüells i dolçaines. Però que els hi passa a esta gent?
L’AVE Madrid-València (i no Levante, i a vore si es queixen els que remuguen quan alguns diem País Valencià) és una bona cosa. Sembla difícil discutir-ho. Sí, però no hi ha res a celebrar, hem estat dels darrers en tindrien, a més, no és el trajecte que prioritàriament demanden els valencians. El 2006, 1’1 milions van gastar trens entre València i Madrid (anar i tornar) i 2’5 milions ho feren entre València i Barcelona. Els números canten.
Alarte, que té nom de tren de mentides, com l’Alvia, posa publicitat als autobusos de València com si hagués dut ell l’AVE. Camps es gasta un dineral en publicitat dient que ell també ha ajudat. Rajoy ve a fer-se la foto a “la playa de Madrid” (seran faltadors!), ell, que era Ministre quan el PP va desestimar fer el corredor mediterrani, i tampoc no feres res per construir les línies de rodalies que necessitem. Castelló-Vinaròs sense anar més lluny.
Alberto Fabra es fa l’ofés i no va a cap estació, però no piula per queixar-se de que l’altre trenet, la nostra moderna Panderola en forma de TRAM no travessa ni el Ribalta acumulant anys de retard.
Ací ningú no pensa en el dia a dia de la gent, vostés han sentit l’esborronador tall de veu que roda per internet, d’u
n home desesperat plorant per telèfon al programa de Luís de l’Olmo? “¿De que voy a vivir, de que voy a comer?” es pregunta l’home entre singlots, després d’explicar que ha cotitzat 30 anys i ara no només no troba feina, sinó que li lleven els 400 euros mensuals d’ajuda. I estos jugant a fer de “lleueros”!

8 comentaris:

joaquim ha dit...

Per a la memòria quedarà la primera i única travessa col.locada pel PP, o bé les genuïnes perles de Rita: Barberá dice que si el AVE llega en 2010 habrá que tirarse "por la ventanilla" a falta de estación. (Las Provincias, 26.02.2008).

Però quant a poca vergonya, els socialistes no tenen qui els guanye ():[...]También el PSPV-PSOE se ha querido sumar a la bienvenida y ha promovido la presencia de un grupo de unos veinte actores que, vestidos de rojo y exhibiendo pancartas con el lema "Bienvenidos a Valencia" y octavillas con la cara del secretario general del partido, Jorge Alarte, han repartido rosas rojas a los viajeros. [...]

Mentrestant, el corredor mediterrani continua el seu calvari particular ( Levante, 19.12.2010): El AVE se queda en Figueres.

Nomdedéu ha dit...

Gran aportació. Moltes gràcies Joaquim

Nomdedéu ha dit...

hahaha

Anònim ha dit...

La revista del Ministerio de Fomento del mes de desembre no s'amaga i deixa ben palés el centralisme espanyol. Amb un títol ben eloqüent: "AVEs rumbo a Levante", proclama sense embuts "Madrid, ganadora", tot enumerant detalladament els avantatges que la nova línia d'AVE reportarà a la Comunidad de Madrid. Els valencians també hi guanyen, com no, però evidentment això és un fet merament secundari per a l'autor de l'article, que raja "madridisme" pels quatre costats.

Dues preguntes em venen al cap: ¿Qui edita la revista: un ministeri espanyol o la mateixa Comunidad de Madrid? ¿El ministeri que edita aquesta revista és el mateix que administra els impostos dels valencians en les nostres infraestructures? Bé, per què calfar-se el cap? Estiguem orgullosos de ser espanyols, ... perdó, madrilenys.

Tonet ha dit...

En la foto de benvinguda de l'AVET, per allò de ser la cria de l'AVE, estava fins i tot Colomer, no sé que pintava ell en l'estació de Castelló quan el que ha de fer és reclamar als seus companys de Madrid el rodalia CS-Vinaròs-CS.

Anònim ha dit...

CS-Vinaros-CS, pero ya.

Tonet ha dit...

Més diners per als xupòpters: En el DOCV de hui ix l'aportació-increment de 11,5 milions d'euros de la Generalitat, com a soci únic a la Mercantil Projecte Cultural Castelló, S.A.

Nomdedéu ha dit...

una sangria innoble. un no parar