11 de maig, 2009

"GO HOME", Mediterráneo. 14.05.09

In a gesture without precedents, in a frontal and foolish attack against the public education, and against the common sense, the Counsellor Font de Mora, in the name of the Valencian Government has decided to expel the Valencian and the Spanish, to convert the English into vehicular language, of the school.
For the time being, at Sanchis Yago School, where the students will receive 80% of the classes in English and the other 20% will be taught in the official languages of the town.
This measure is partially clarifying; those who complained about the so-called discrimination of Spanish, keep silent now. An accomplice silence that shows that what really mattered was the fact that Valencian could be taught at school.
25 years ago, hispanophile and secessionist Culture Counsellor, Amparo Cabanes, said that it would be more useful that the schools taught English rather than Valencian. 25 years after, Counsellor Font de Mora, anglophile and secessionist, has made it happen.
PP has started an ignoble campaign against public education, a campaign of discredit, a terrible campaign against our children education, against the associations of parents, against the unions of education. In Castelló, local councellor Gascó defends them, thankful for having sponsored her career, and local councellor Sales unworthly insults his colleagues exchange for a plate of political lentils…

Si vosté no ha entès este article, li passarà el mateix que als alumnes del Sanchis Yago als qui, incomplint la llei, els escolaritzaran en anglès. Els pares difícilment podran ajudar-los amb els deures i els alumnes eixiran sense saber suficient valencià i castellà.

27 comentaris:

Laura-E ha dit...

Enric,¿Què creus que ha fet ,E.Aguirre,per la Comunitat de Madriz? Segurament ja ho saps,però ho podem comentar,perquè és el patró que copiaran molts.La Hope,ha ampliat (no recorde la xifra exacta,però molt elevada),- ampliar,que vol dir que ja en tenien- els col·legis PÚBLICS,a la seua Comunitat,on es faran totes les classes en anglès,tal com si en lloc de viure a Madriz,visqueren a London,o qualsevol lloc de parla anglesa.Els col·legis són públics,financiats pels impostos de tots,i es queda tan panxa ,la dona,i sempre en contra de que fem igual per Catalunya o València,amb el nostre propi idioma.De manera que allà per Madriz,els xiquets poden anar a escoles públiques amb un idioma que no és l'idioma del seu país,i els xiquets catalans o valencians o illencs,no poden ...i si s'intenta tornen a armar "el 2 de Mayo".Incomprensible total,Em quede atònita.Els dos rasers o els dos metres,com sempre....Brrrrrggg.
Ah,i l'exemple cundirà,Enric,ja ho voràs...ja ho vorem...
I els pares del alumnes del Sanchis Yago,possiblement,estaran encantats, si són d'aquells que no estimen la llengüa pròpia,de la nostra Comunitat,o el que és pitjor,inclús estàn en contra de parlar-la. ¿Què vols que et diga?

Nomdedéu ha dit...

Sí, però no em rediré.
És importantíssim que la gent isca de l'escola trilingüe, però hui en dia, amb el valencià com llengua vehicular, molts eixen sense competències en eixa llengua.
Ho veig ara a la universitat amb companys que han estat escolaritzats en valencià.
Això forma part d'una campanya per fer fora de l'escola el valencià. Porten anys pensant que es van passar de frenada amb l'estat autonòmic, i volen tirar arrere.
La campanya mediàtica d'El Mundo i alguns altres és brutal i deshonesta. Saben que menteixen.
És un atac frontal contra el que ha costat 20 anys de construir, i encara no està pro assentat.
Ho faran trontollar.

Josep Miquel Porcar Mallen ha dit...

Mira, el problema del angles es molt greu, som dels paisos mes mal ensenyats en angles del mon, n'estic segur, aci ,veig gent de tot el mon, de sudamerica, i de paisos que estan menys desenvolupats que espanya, i tots son mes bons que jo en angles, l'educacio deu canviar, pero no aixina, es canvia fent les classes d'angles mes dinamiques i totes en angles, com aci en quebec, que tothom sap frances i tots se podem defendre en angles,perque? perque un 50 per cent de la nota es meitat escoltar i comprendre, i l'altra meitat parlar, ila gent que estudia espanyol ,no apren a escriure'l molt, no, tots aprenen a parlarlo, ahi esta el canvi, en aprendre a parlarlo.
Pero no poden canviar una escola on mai han parlat seriosament en angles, la societat no esta preparada per a un canvi tan brutal. Es te que fer poc a poc. Pero progresivament,jo aprove un canvi, pero no aixina.

miquel ha dit...

Per què no preguntem a Mayor Oreja, candidat al Parlament Europeu a veure que li sembla? Ell ja ha dit ben clar la seua opinió sobre la immersió lingüística en català en les escoles de Catalunya:

Notícia del diari El Mundo
(09/05/2009): Mayor Oreja define el modelo catalán como 'una inmersión en la ignorancia'. Acusa a la Generalitat de Catalunya de 'despreciar' la libertad de los padres de educar a sus hijos. El candidato del PP arremete contra un sistema que 'limita a miles de jóvenes'

Very good, Mr. Mayor Oreja. Please, podria dir-nos vosté si això és coherent amb les "patotxades" que està perpetrant el PP en el País Valencià? Es que... Mí no entender. I don't understand PP. Deu ser perquè m'han fet un ignorant per haver anat a una escola amb línia en valencià.

Amb personatges com el Sr. Mayor Oreja en el Parlament Europeu, et necessitem més que mai a Brussel.les, Enric!

Nomdedéu ha dit...

Jo també compartisc la necessitat d'ensenyar bé les llengües, i de fer-ho de foma que quan abandones l'escola sigues capaç de parlar, llegir i escriure.
I em sembla bé la intrdoucció paulatina de l'anglès des de ben menuts. El que no em sembla bé és crear incompetents lingüístics.
D'entrada al Sanchis Yago no hi ha pofessorat preparat per fer tot l'ensenyament en anglès. Però és que si ara ixen sense saber un brot d'anglès, quin valencià i quin castellà parlarant quan hi dediquen el mateix temps que actualment dediquen a l'anglès.
Els alumnes del SY, eixiran parlant un bon anglès? Imaginem que si, va, sigam generosos
Pero que passarà amb el valencià i el castellà.
Especialment amb el valencià, que el castellà està per tot arreu en l'entorn.
Definitivament, és el que va somniar Amparo Cabanaes, "mejor que estudien inglés que valenciano, es más útil".

Laura-E ha dit...

Clar que sí,Enric,home.Volen fer fora el valencià i tot el que no tinga l'olor de Madrid o d'Espanya.Si això ha passat sempre.Dius que no et rendeixes,clar que no,ni jo ni molts,però els enemics acèrrims de la nostra llengua pretenen exactament el que bé dius:fer trontollar tot el que no siga el que ells volen,i si poden no sols trontollar,ho enderrocarien,fixe,clar i segur.No entendré mai la posició tan anti tot que tenen els que formen la sede de l'Imperi.¿Els prohibim que parlen castellà? ¿Quina seria la seua reacció? ¿Tan difícil de comprendre és? Lògic que no,no és difícil d'entendre...això és molt mala uva senzillament,com sempre.

josep ha dit...

Per a quan una política educativa basada en criteris pedagògics i no en extravagàncies i ocurrències vàries? Per què aquesta obstinació del PP en dinamitar l'ensenyament? Per què Alfonso Rus vol "rematar" els mestres de valencià?...

Ho sent, de veritat, pels nostres xiquets i xiquetes, els valencians i les valencianes del futur. La seua formació escolar és fonamental tant per a accedir en condicions al mercat laboral com per a realitzar-se com a persones, però sembla que en el PP ningú se'n recorda d'ells.

Nomdedéu ha dit...

per a quan canvie el govern

jaume ha dit...

Però és que no hi ha manera de convéncer als polítics del PP que deixen l'escola en pau? No es poden dedicar a resoldre problemes en comptes de crear-los? No sols la nostra llengua està abandonada, sinó fins i tot la qualitat de l'ensenyament està per terra. A qui l'estranya llavors el fracàs escolar? I, per acabar-ho d'adobar, l'amic Alfonso Rus es dedica a insultar els mestres i a animar a "rematar-los". Tenim un govern o tot això és un sainet d'Escalante? Com a sainet és molt enginyós i divertit, però com a realitat és d'una crueltat infame.

Anònim ha dit...

A decir verdad, cuando el claustro de profesores aprobó el plurilingüisme que también aprobó el consell escolar, no sabían en qué consistía. Es decir, se firma un cheque en blanco. Letra y música a cargo de conselleria. Los padres están encantados. Los profes empiezan a estar un poco asustados, ahora ven que si no hablan en inglés tendrán que cambiar de cole. Se ha pasado de no haber clases de inglés en infantil al 80-10-10. Y ahora irán en uniforme y hablando yu-yis-pik-inglis. Al menos no hablarán en chino, que me lo estaba viendo venir.
Julia

Laura-E ha dit...

Si tot és aixina com vosté ho diu,Júlia.encara és molt més pitjor,"peor me lo pintas" com diuen els castellans,no creu?.Com pot ser que tot un professorat d'un centre firme el que siga sense saber exactamente de què es tracta? Ni professors ni ningú fa una cosa aixina.Me extranya molt,perque el professorat ximple no ho és i segur que saben si estàn o no preparats per donar totes les asignatures en angès i ,per descomptat,que haurien pensat en la posibilitat de que entrarien profes amb domini d'anglès per portar tot això a terme.M'haurà de disculpar però no crec que siga com vostè diu i,si realment,ho és em pregunte,que quina clase de professors són que firmen algo que no saben completament en què consisteix?.Firmar un xec en blanc es una cosa molt perillosa,dona,tant si és un xec real,com una metàfora com la que acaba vostè d'usar.M'agradaria molt saber com acaba tot.

Anònim ha dit...

Es tan triste como real. Y yo estoy empezando a pensar que, efectivamente, todos, en general, somos bastante más tontos de lo que nos creemos. Supongo que no se les pasó por la imaginación que la proporción sería esa, 80-10-10. Pensarían que, dado que 3 profesoras de infantil se jubilan este año, incorporarían personal preparado en inglés, no que el Sanchis será el colegio británico público que, ahora mismo, nos están vendiendo. Supongo que habrá sido un error de cálculo bastante gordo. De todas formas, de lo que se habla ahora, a lo que quede al final, ya se verá.
Julia

Laura-E ha dit...

Enric,t'acabe de vore per TV3, per les autopistes,amb uns altres polítics,Mas,concretament.No has parlat,si més no ,per on jo sóc no ho han posat.Ja ens diràs algo, si creus que hi ha algo important per dir-nos.

TONI PITARCH ha dit...

Des d'un punt de vista estrictament tècnic, sense entrar en opinions polítiques, a dia d'avui és impossible donar qualsevol assignatura en anglés (des d'infantil fins el Segon de Batxillerat... i m'atrevisc a dir que en totes les carreres universitàries, llevat de Filologia Anglesa) o en qualsevol altra llengüa estrangera o diferent al valencià i al castellà... Perquè el nivell lingüístic de l'alumnat és ínfim "gràcies", entre d'altres coses, a l'escassíssima inversió en educació des de 1990 (fa quasi vint anys!!!) quan s'aprovà la L.O.G.S.E.. (LLei d'Ordenació General del Sistema Educatiu), és a dir, quan s'augmentava l'escolització obligatòria dels 14 als 16 anys.
Des d'aleshores, moltes ciutats com ara Castelló o el mateix Vila-real -sense anar més lluny- mai han perdut de vista els nefastos barracons o, el que és el mateix, les "excel·lents aules prefabricades" segons nomenclatura oficial.

Vicent Marzà ha dit...

entreu a wwww.escolavalenciana.org i mireu la campanyaque s'ha encetat: Obri la porta a les llengües, basada en el pla per l'escola multilingüe que ha proposat l'entitat i que es basa en la clau de ser bilingües abans de ser trilingües. De dominar les des llengües oficials de la nostra terra per poder dominar una tercera. Recordeu que estudis de la pròpia conselleria afirmen que amb els programes coneguts com a linea en castellà no és garanteix el domini del valencià...imagineu-vos amb aquest programa 80% en anglès.
a a més, allà on han implantat aquesta modalitat en anglès han fet desaparèixer el programa desenyament en valencià, la línea. així que ja sabem cap on volen anar: cap a una joventut que tan sols domine una de les dues llengües oficials del teritori on viuen amb la discriminació que això suposa cap ala llengua però sobretot cap els seus parlants i els propis xiquets que queden orfes d'una riquesa bilingüe que els ajuda més endavant per aprendre altres llengües.
al plà multilingüe d'escola valenciana es descriu com fer-ho realment perque els nostres infants dominen realment les dues llengües oficials i una tercera internacional en finalitzar l'educació obligatòria. Quin és elproblema? que no creuen en el plurilingüisme,que volen fer fora d'una forma més o menys elegant el valencià, i perquè no estan disposats a invertir tots els recursos que serien necessaris perquè l'educació pública d'aquest país funcione.
tranquils, continuarem lluitant.

Anònim ha dit...

que aprendan ingles o chino , me da igual yo a mi hijo ya le enseñare catala a ma casa, em dona igual la llengua que estudien el meus fills, lo important es el estudi en si,,,,,si volem imposar llengues al nostres fills, anem per mal camí, siguen raonabl.les, jo visc a estranger y el meu fill paral i escriu valencia perfectamenti a lescola no la estudiat mai, el problema son els pares,,,,per que al teu fill estudie en valencia a clase ,,que et creuis que sabra ecriure perfectamente( jo no he estudiat mai valencia i puec escriurel,,,,amb moltes faltes, pero se méten no?

ahi esta la clave de la qüestió,,,l`entenimet,,,,

Nomdedéu ha dit...

si ho penses bé, amic anònim, el teu comentari no té gaire sentit.
Si el que importa és que estudien com tu dius (i jo hi estic d'acord) poden fer-ho en valencià i castellà.
Dir que no s'ha d'imposar una llengua és no dir res. O millor dit, dir una cosa impossible d'aconseguir. El sistema educatiu de tots els països del món té llengua (o llengües) vehiculars. A totarreu. Diries el mateix a França, et semblaria raonable que a França la llengua vehicular no fóra el francés? Segur que no.
Si dius que és tan senzill ensenyar a casa una llengua (jo tampoc no he estudiat mai a escola el valencià, ni l'anglès, ni l'alemany, he tingut que aprendre-les fora) ja decidiré jo com pare si li ensenye anglès o xinès.
I no tinc cap mena de dubte, que els raonables som els que demanem que el sistema educatiu es base en les llengües oficials del territòri, i s'ensenyen, a més, el màxim possible de llengües.
El discurs de dir "anem malament si imposem llengües" és absolutament insostenible. Absolutament.
Sempre n'hi ha una que s'imposa. La consellera vol imposar ara anglès o xinès. Nosaltres diem que l'educació bàsica, la troncal, ha de ser en les llengües oficials, com a tots els països del món. Això és raonable. La resta no. Ho lamente

Matu ha dit...

Hola, jo li parle valencià al meu fill, però l'he apuntat al Sanchis Yago perque crec que estudiar en anglés és una oportunitat que li pot obrir moltes portes en el futur. Simplement faig el que crec millor per al meu fill, i pense que també parlarà i estudiarà en valencià com vaig fer jo al seu moment, no crec que estudiar en anglés el faja sentir-se menys valencià que jo.

Nomdedéu ha dit...

Em sembla perfecte. No discutisc jo el dret individual dels pares i mares de triar l'educació que vulguen per als seus fills.
Discutisc, això sí, que s'expulse del sistema públic les llengües oficials.
Si fins ara amb un 10% de clsses en anglès, els alumnes eixien sense preparació suficient per parlar i escriure anglès, ara, amb un 10% en castellà i un 10% en valencià, tampoc no eixirian preparats en les llengües del país.
És obvi.
Jo sóc trilingüe (això que en l'escola només em van ensenyar castellà, (el valencià estava prohibit) i un mínim de francés. Vull dir que no m'han de convencer de la importància d'altres llengües. Però les coses es poden fer bé, paulatinament, o malament a colp d'ocurrència. Així ho fa el PP. I a mi em sembla que l'educació dels nostres fills, és una cosa massa seriosaper deixar-la en mans de segons quí.
Però em guardaré prou de qüestiona el seu dret de triar el que considere millor per al seu fill

Matu ha dit...

Es cert que sembla una ocurrència més, que s'ha fet i anunciat amb presses pocs dies abans de les preinscripcions, que de moment no hi ha els professors adequats i que els percentatges 80/10/10 no estan equilibrats... però de tota manera el Sanchis Yago és un bon centre i segur que tractaran de fer-ho el millor possible, a més "l'experiment" es fa amb xiquets de 3 anys, i de moment no han d'adeprendre gramàtica ni matemàtiques, esperem que si la cosa segueix endavant els propers anys haurà temps per a millorar l'invent i que els nostres fills tindran una bona educació pública i plurilingüe on el valencia no estiga desplaçat per cap llengua.
Crec que millorar el nivell d'anglés del sistema educatiu és una bona idea, la discussió és com fer-ho correctament.
Per cert, la caricatura d'un xiquet dient això de "God saves Font de Mora..." a alguns pares ens pot tocar prou el nas.
En qualsevol cas crec que el Bloc està fent un bon treball i es d'agrair que ens doneu ganes de seguir lluitant, és molt important implicar i donar il.lusió a la gent
i vosaltres ho esteu aconseguint.

Nomdedéu ha dit...

Estic d'acord que el Sanchis Yago és un bon col·legi, conec pares d'alumnes i mestres del centre. I és cert també, que cal millorar l'àprenentage de l'anglès. Cal fer les coses bé, no fer-les i avant.
Gràcies per les bones paraules, i espere que les coses vagen bé al col·legi, els alumnes no tenen la culpa de les baralles polítiques. Amb el futur no s'hi juga

Anònim ha dit...

La idea de l'aprenentatge en anglès al col.legi Sanhis Yago potser ha segut ràpida i precipitada, però potser la sort del principiant o dels xiquets i xiquetes del cole que està resultant un èxit, estan aprenent igual que els dels altres col.legis, només cal donar-se una volta pel col.legi per a vore que els pares i mares i els xiquets estan encantats. El més important de tot és que no només els rics poden tenir l'oportunitat de estudiar en anglès, no només els que tener nivells econòmics molt alts poden optar a aquesta ensenyança, també la gent modesta i d'apeu.

Nomdedéu ha dit...

En més d'un dels meus comentaris a esta entrada, ja he dit què conéc el col·legi, i em mereix confiança.
He discutit i continue discutint la precipitació i la forma de fer les coses.
Dir que és un èxit, com dir el contrari, hores d'ara, és un altra precipitació. I en temes educatius precipitar-se és en si un error.
No sabrem fins d'ací un temps si ha estat un encert o un error majúscul. I creu els dits per tal que haja funcionat bé, perquè cas contrari haurem fet malbé una generació d'estudiants. Inacceptable.
En qualsevol cas, no podem jugar-nos-la a cara o creu. Podia ser un encert, i podria no ser-ho, i per a mi, com polític, com ciutadà i com a pare, em sembla del tot innaceptable.
No es poden prendre les decissions a la lleugera.
És el que vaig dir, i he de mantenir.
Trobe injusta eixa lectura de que si els pobres i els rics, perquè ni jo ni el meu partit ens hem oposat mai a que els alumnes puguen abandonar el periode d'educació obligatòria en competències lingüístiques en les tres llengües.
Simplement en discutim la forma.

Anònim ha dit...

Ja han passat 3 anys i estem molts contents amb el que han resultat aquests anys d'infantil. Les mestres i el col.legi han estat Excel.lents, i els alumnes i els pares molt agraïts per l'esforç realitzat!

Enric Nomdedéu ha dit...

Celebre que siga així. Res no m'agradaria més que haver de disculpar-me si la realitat ha demostrat que jo estava enganyat. El que importa és que el sistema oferís ca als alumnes el millor

Enric Nomdedéu ha dit...

Celebre que siga així. Res no m'agradaria més que haver de disculpar-me si la realitat ha demostrat que jo estava enganyat. El que importa és que el sistema oferís ca als alumnes el millor

Anònim ha dit...

Gràcies per escoltar sempre a la gent i per prestar atenció a tothom!