Castelló no ha tingut la fortuna de comptar amb cap geni entre els qui dissenyen la ciutat o imaginen el sistema viari. Assumim-ho, ni Javier Moliner és el Baró de Haussmann, ni Miquel Soler és Ildefons Cerdà. Tampoc no cal, però la veritat és que tenim greus problemes a l’hora de fer un urbanisme convivencial, i organitzar un transit racional.
No és fàcil resoldre la mobilitat a la nostra ciutat. Molts cotxes, massa. Carrers estrets i retorçuts. Alguns per antics, per haver-se pensat per gent que anava a peu, en carros, en cavalls. D’altres, perquè qui ens governa fa tants anys, no ha estat capaç de dibuixar el nou Castelló, amb carrils reservats per transports públics. Per això el TRAM ha de dividir una zona verda.
Per eixa dificultat fa quasi deu anys es va crear el Fòrum de Trànsit, amb polítics, ciclistes, taxistes, associacions de veïns, empreses de transport públic, transportistes, comerciants... El 23 de setembre del 2004 es va signar el Pacte cívic sobre mobilitat de Castelló. Però ni això era prou. Es va contractar una empresa per que redactés el Pla Integral de Mobilitat Urbana Sostenible de Castelló 2007-2015, Un Pla que havia de començar el 2007 i encara no està ni exposat al públic ni aprovat.
El Pla és integral, però l’equip de govern, el PP, va espigolant, i posant en marxa algunes de les mesures. Només les que vol. Per exemple, no milloren substancialment el transport públic que convidaria a deixar els cotxes a casa. En canvi amplien la zona blava més enllà del nucli comercial, obviant però que el mateix Pla diu que cal crear zones d’aparcament reservades per els residents. Per exemple, remodela amb una deficient informació alguns carreres, aprofitant per anul·lar desenes de places d’aparcament en superfície. Això sí, prop d’algun aparcament soterrani que no ha venut totes les places. Per exemple instal·la els "maceteros asesinos", que ara comencen a desinstal·lar per les queixes dels veïns tips de fer malbé el cotxe. Pagar per instal·lar. Pagar per enretirar. Per exemple, posen en marxa el Bicicas, i pinten uns improbables trajectes sobre la voreres, algunes de les quals no deixen lloc per la gent que va a peu, i altres travessen terrasses de bars que paguen per ocupar la via pública. Vam pagar per pintar, pagarem ara per esborrar.
Ara el PP, dos anys després diu que convocarà el Fòrum de Trànsit. El Fòrum és un òrgan consultiu, no un òrgan al que explicar el que ja han fet. Si hagueren informat, ens haguérem estalviat diners i molèsties. Tot per al poble però sense el poble.
I ara va l’alcalde i culpa del caos del trànsit als que deixen el cotxe aparcat una setmana a la porta de casa. Jo, en canvi, crec que eixa gent va a peu, gasta el transport públic, o simplement no agafa el cotxe per anar a treballar, perquè s’ha quedat a l’atur. Una insensibilitat així només la pot dir algú que no sap com n’és de difícil aparcar a Castelló perquè fa una dècada que no baixa del cotxe oficial.
No és fàcil resoldre la mobilitat a la nostra ciutat. Molts cotxes, massa. Carrers estrets i retorçuts. Alguns per antics, per haver-se pensat per gent que anava a peu, en carros, en cavalls. D’altres, perquè qui ens governa fa tants anys, no ha estat capaç de dibuixar el nou Castelló, amb carrils reservats per transports públics. Per això el TRAM ha de dividir una zona verda.
Per eixa dificultat fa quasi deu anys es va crear el Fòrum de Trànsit, amb polítics, ciclistes, taxistes, associacions de veïns, empreses de transport públic, transportistes, comerciants... El 23 de setembre del 2004 es va signar el Pacte cívic sobre mobilitat de Castelló. Però ni això era prou. Es va contractar una empresa per que redactés el Pla Integral de Mobilitat Urbana Sostenible de Castelló 2007-2015, Un Pla que havia de començar el 2007 i encara no està ni exposat al públic ni aprovat.
El Pla és integral, però l’equip de govern, el PP, va espigolant, i posant en marxa algunes de les mesures. Només les que vol. Per exemple, no milloren substancialment el transport públic que convidaria a deixar els cotxes a casa. En canvi amplien la zona blava més enllà del nucli comercial, obviant però que el mateix Pla diu que cal crear zones d’aparcament reservades per els residents. Per exemple, remodela amb una deficient informació alguns carreres, aprofitant per anul·lar desenes de places d’aparcament en superfície. Això sí, prop d’algun aparcament soterrani que no ha venut totes les places. Per exemple instal·la els "maceteros asesinos", que ara comencen a desinstal·lar per les queixes dels veïns tips de fer malbé el cotxe. Pagar per instal·lar. Pagar per enretirar. Per exemple, posen en marxa el Bicicas, i pinten uns improbables trajectes sobre la voreres, algunes de les quals no deixen lloc per la gent que va a peu, i altres travessen terrasses de bars que paguen per ocupar la via pública. Vam pagar per pintar, pagarem ara per esborrar.
Ara el PP, dos anys després diu que convocarà el Fòrum de Trànsit. El Fòrum és un òrgan consultiu, no un òrgan al que explicar el que ja han fet. Si hagueren informat, ens haguérem estalviat diners i molèsties. Tot per al poble però sense el poble.
I ara va l’alcalde i culpa del caos del trànsit als que deixen el cotxe aparcat una setmana a la porta de casa. Jo, en canvi, crec que eixa gent va a peu, gasta el transport públic, o simplement no agafa el cotxe per anar a treballar, perquè s’ha quedat a l’atur. Una insensibilitat així només la pot dir algú que no sap com n’és de difícil aparcar a Castelló perquè fa una dècada que no baixa del cotxe oficial.
16 comentaris:
Asi es. Respecto al Sr. Soler con bicis tengo una frase: "le encargan hacer un pipi-can a quien no tiene perro".
Por colaborar, añado que la parada de buses, frente Corte Ingles, no tiene ningún tipo de barandilla de protección. (la de los buses; la del Tram si la tiene).
Por delante te pasan los coches, por atras el Tram.
Saludos.
Abans a Castelló quan passava alguna cosa semblant deien que pareixia la faena del matalafer fer i desfer, però ací ara es paga doble al fer i al desfer.
Doncs des de Vila-real veiem les noves zones de Castelló amb enveja, imagina com estarem nosaltres
¿Pose una nota un poc d'acudit?Quin semàfor més indicatiu y aclaratiu!!!Aixina dóna gust conduir.On éstà posat? A Castelló?,ja.
Salutacions.
Acabe de llegir-ho i només per fer-vos una rialleta, que va tan bé,ho escric:
"Dios hizo el mundo en 7 días ....y se nota."
Lo del carril bici és de Jutjat de Guàrdia, qualsevol dia i haurà un accident greu, el pas de vianants serveix també pel carril bici, de manera que la bici por apareixer de forma totalment sorpresiva pel pas de vianants sense que el cotxe que circula correctament tinga opció a fer res per evitar l'atropellament.
I itineraris impossibles, pots eixir des de la Universitat pel carril bici i en aplegar a la Farola, el carril s'acabat????
He retallat esta notícia d’El Pais perquè és inquietant i ve al cas.
Si l'Estat deu 80.000 milions d'€
Les CCAA 80.000 més
I els ajuntaments 32.000 més
Estem parlant de 192.000 milions d'€, que suposa un 19% del PIB
A València s’agreuja perquè se’n va al 24% del PIB, debut a que és l’autonomia líder en endeutament (13,4% front a la mitja espanyola del 7,7%)
Tant és així que les administracions públiques han copat el 90% del crédit bancari, deixant la resta a les empreses i les famílies.
És urgent afrontar una reestructuració de les administracions públiques seriosa i en profunditat. No es pot estar eternament gastar per damunt de les possibilitats i recórrer a l’endeutament d’eixa manera tan salvatge.
La deuda de las comunidades autónomas aumentó un 29% en el segundo trimestre del año, hasta los 81.981 millones de euros (un 7,7% del PIB), la cifra más alta de toda la serie histórica, según datos del Banco de España. La razón de este avance, que frente al primer trimestre de 2009 fue del 19,9%, está en la fuerte reducción de los ingresos tributarios causada por la crisis y la necesidad de aumentar algunas partidas de gasto, como las prestaciones sociales.
A cierre de junio, la comunidad con mayor volumen de deuda en el primer trimestre fue nuevamente Cataluña, con 23.746 millones de euros, superando el 28,9% del total de la deuda acumulada en el conjunto de las autonomías. Por detrás se situó Valencia (13.996 millones de euros), que vuelve a ocupar el segundo lugar por delante de Madrid, cuya deuda ascendió a 11.722 millones de euros en el segundo trimestre. Entre las tres, acumulan el 60,3% del total del endeudamiento regional.
Clasificación en función al PIB
Tomando el ratio deuda/PIB, Valencia vuelve un trimestre más a situarse a la cabeza de la deuda autonómica, con un volumen que alcanza el 13,4% de su PIB, seguida de ...
Por su parte, las corporaciones locales arrojaron una deuda de 32.677 millones de euros en el segundo trimestre de 2009, el 3,1% del PIB, lo que representa un aumento del 7,4% sobre el mismo periodo del ejercicio precedente.
Balta
Eixe problema també existix ací, en Valéncia, i segur que les vegades que has vingut ho has vist.
El problema és greu, com dius, perque la majoria dels nostres carrers son estrets sobretot en la part antiga i les noves tampoc estan fetes per a soportar tan trànsit i acaben colapsant-se.
La solució seria un transport públic de qualitat,i que poguera substituir els vehículs particulars, pero lo que no pot ser que esperes un autobús quinze o vint minuts, i després arriben plens i a lo millor ni paren.
Pero ni en Castelló ni ací en Valéncia el PP que governa no li interessa esta alternativa i preferix seguir promocionant el vehícul privat, per molt que li reclamem que canvie la seua postura.
A qué velocidad debe circular un ciclista por la acera?.
Por qué desde el Ayuntamiento no publica en los periódicos y radio, normas para los ciclistas?.
Los ciclistas huyen de la calzada para no ser atropellados (lo veo lógico); ¿dónde nos refugiamos los peatones para llegar sanos a casa?.
Sr. Soler, coja usted la bici y practique.
Saludos.
Ya están quitando los cuadrados esos? Pero si acaban de ponerlos, la semana pasada, en las calles Carcaixent y Cronista Revest. Son las que he visto y recuerdo el nombre, supongo que habrá más. El hormigón o cemento o lo que pongan estará húmedo todavía y no necesariamente por la lluvia, es que no ha tenido tiempo de secarse. Ahora pongo, ahora quito, eso es jugar a tirar el dinero público ¿no es delito?
Julia
La calle san Roque ya lleva tres dias sin luz. (hoy, ayer, anteayer).
¿Será por culpa de los semáforos (foto de este post)?.
Ho has clavat Enric.
Per lo claret que ho contes i perquè és un tema està molt calent al carrer.
Ja tents 1/4 del meu vot. Segueix currante la resta.
Salut.
El pais et llegeix i tradueix
El Ayuntamiento de Castellón, mientras, se conformará con el habitual paseo en bicicleta que se darán el lunes algunos concejales con el alcalde, Alberto Fabra, a la cabeza. Al margen del aumento del servicio Bici-cas (que está funcionando por encima de las previsiones) y de las zonas azules de aparcamiento de vehículos (ampliamente discutidas), el Ayuntamiento no ha desvelado, dos años después de adjudicarlo, cuál es su plan de movilidad. A ello se une el hecho de que el foro de tráfico creado para oír a todos los implicados lleva sin reunirse cerca de un año y medio pese a los cambios en la dirección de calles muy transitadas y otras variaciones.
http://www.elpais.com/articulo/Comunidad/Valenciana/planes/Alicante/Castellon/elpepuespval/20090920elpval_7/Tes
gràcies a tothom, no he pogut contestar perquè estava de viatge oficial a França.
Em pose a treballar ja mateix per aonseguir eixos 3/4 que em falten, amic anòmim
Un altre caos circulatori: La rotonda de la UJI. Te sis entrades i cada volta que passa el TRAM es formen cacaus. Solten tots els semafors a l'hora. Per anar d'una part a l'altra de passeig de la Universitat si pujes per ell fas cap a la rotonda i si baixes has de donar la volta desprès del pont del Riu Sec; per a qualsevol ruta pel barri, has de passar per la rotonda amb la consegüent massificació de cotxes circulant per dita rotonda.
En fi, no han cabil·lat molt, no.
Sergi.
El que dic no te res a veure en el tema però com que vivim en un mon que empenta cap a la bipolaritat, esquizofrènia, etc... em deixe portar.
Estic dels nervis de la campanya de les bosses de plàstic dels hipers.
-Serà que encara guanyaran mes diners si les estalvien?
Si es consciència ecològica sobrevinguda:
-per a quan la venda de productes del dia sense les ultracontaminants safates ?
-per a quan una campanya que potencie el consum en envasos recuperables ? Vos recordeu de quan la llet es venia en botella de cristall, o els refrescs?
-Serà que el que propose jo implique comprar en la tenda del costat (us imagineu portar els envases de vidre a un hiper per que us tornen la fiança?..., es mes còmode anar al costat de casa)
Seguirè comprant en el xicotet comerç !!!
Lliscant per la pendent del meu deliri passe al pàrking de Lubasa, o de qualsevol de les seves branques, que hi-ha en la plaça Clavé.
-Compleix la normativa la mida de les places dissenyades? (si es aixi, suggereix el cessament del tècnic, o condemnar-lo a aparcar en plaça similar per sempre)
-Es normal que en el parking no estiga ni pintada una zona per vianants per circular per dintre ?
Imaginem que en del parking es confirmen les meves sospites, inevitablement em pregunte:
Tindrà açò relació en la noticia del finançament irregular del PP ?
Adéu, em prendré la medicina que estic pensant massa
Publica un comentari a l'entrada