25 de maig, 2011

"MUCHAS GRACIAS" - El Mundo - 25-05-11


En la noche electoral no ganan todos, pero algunos hemos ganado un poco. El BLOC y Compromís hemos obtenido unos excelentes resultados. Más allá de revalidar el acta de diputado de Josep Maria Pañella, hemos experimentado un importante avance de posiciones en la política municipal. Estamos presentes en más pueblos que nunca, y con más fuerza. Nos queda pendiente conseguir presencia en Alto Palancia y Alt Millars, pero estamos en los dos Maestrats, Els Ports y en las Planas Alta y Baixa. Hemos tenido algún tropiezo, ciertamente, y vamos a analizar las razones y ponerle remedio. Pero hemos conseguido éxitos muy significativos como el de Betxí donde, simplemente, Alfred Remolar ha ganado las elecciones. También en Almassora, donde pasamos de 2 a 4 concejales. Doblamos resultados en Fondeguilla, Vinaròs o Castelló. Reaparecemos en Moncofa, Alcalà, o Vilafranca. Nos estrenamos en La Jana, Càlig, Costur... Y estamos en condiciones de decidir mayorías de gobierno en Vila-real, L'Alcora, Torreblanca, Borriol o Les Alqueries.
Ganar no habremos ganado, pero desde luego no somos los perdedores de estas elecciones. Al contrario, somos el partido y la coalición con mayor crecimiento, con mayores expectativas de futuro. Los que hemos generado mayor grado de confianza e ilusión entre todo lo que no habita a cobijo de las alas de la gaviota popular. Somos presente, mientras otros huelen a pasado. Y si hacemos bien nuestro trabajo, somos sobretodo futuro.
Somos lo que siempre hemos querido ser, una opción de gobierno, capacitada, con vocación de servicio. Apostamos por políticas de progreso, y eso de algún modo influirá en la composición de gobiernos municipales. Pero apostamos por esas políticas, no por una cuestión de pureza ideológica, sino porque tenemos el íntimo convencimiento de que las sociedades progresan no sólo cuando son capaces de generar riqueza, sino sobretodo, cuando se es capaz de redistribuirla. Y en la política municipal, eso significa educación, sanidad, servicios públicos de calidad, servicios sociales que compensen las diferencias de cuna. Calidad de vida.
Viene por delante cuatro años económicamente difíciles y todos nuestros concejalas y concejales son, somos, plenamente conscientes de que ahora toca arrimar el hombro. Esa concepción de la política es la que nos ha dado el éxito del domingo pasado. Y consecuentemente, esa es la hoja de ruta. Trabajar, trabajar y trabajar. Trabajar más y mejor.
Y un aviso para navegantes, el BLOC nunca ha sido los votos que le faltan a no se quién para sumar mayorías. Pero desde este fin de semana aún debe quedar más claro que el BLOC y Compromis tenemos la suficiente entidad para no aceptar ningún tipo de presión ni de los unos ni de los otros.
Asumimos la inmensa responsabilidad de saber que somo quienes más hemos ilusionado a la gente, de la que decían estaba harta de la política. No ha resultado ser cierto. La gente ha dicho con contundencia que están hartos de los políticos malos, los vagos, los que se esconden y los que no defienden su programa. Nosotros lo haremos con orgullo, siendo conscientes de que no podemos decepcionar esta corriente de simpatía que nos ha llevado al mejor resultado de nuestra historia. Y si lo hacemos bien, y lo haremos bien, esto sólo es el principio de la irrupción con fuerza, de una manera responsable de hacer oposición y una forma igualmente responsable de ejercer el gobierno. No les vamos a defraudar. Gestionaremos los votos que ustedes nos han prestado con sentido de la responsabilidad. Al final, era cierto, podíamos decidir el futuro.

9 comentaris:

Àlvar cuevas ha dit...

Enhorabona Enric i a tots els companys de Castelló!. L'únic que em sap greu és que finalment Vicent Marzà es quedara fora per uns poquets vots!.

Vilanovina ha dit...

Enhorabona i molts ànims! Eres un excelent polític. La gent valorem molt positivament la política constructiva que feu. No caigueu mai en la crítica barata que això a la llarga passa factura. I si heu tropessat un poquet no patiu, dieun que qui tropesse i no cau adelante!

jordi ha dit...

Enric, sóc de l'Horta i lector habitual del teu blog. Primer que res vull felicitar-vos pels magnífics resultats que el Bloc ha assolit a Castelló. Heu estat a punt d'aconseguir el tercer regidor per un grapat de vots!!: només 11 paperetes vos separen de l'últim regidor obtingut pel PSOE. No sé si hi haurà alguna impugnació... En qualsevol cas, les meues felicitacions més efusives.

Felicitacions també per l'èxit rotund assolit a les Corts i en l'assignatura pendent que era el Cap i Casal, amb un 9% d'ensomni, inimaginable ni per als més optimistes. Pense que ara cal treballar per tal de consolidar el projecte, que va pel bon camí, i molt especialment la marca "Compromís". Després de moltes convocatòries canviant de nom i marejant els electors: UPV-BN, BNV-Verds, Compromís pel PV, ... cal afermar i fer visible de manera definitiva un nom de marca concís i expressiu de cara a l'electorat. És evident que EUPV ha sabut amortitzar al màxim la seua marca, perquè de fet quasi ningú coneix Marga Sanz, però tothom sap que és Esquerra Unida. Trobe que el mot "Compromís" és molt encertat, ja que és capaç d'aglutinar molts sectors i transmetre valors com ara l'optimisme, la responsabilitat, la il.lusió, ... Pel que fa al grau de desconeixement entre l'electorat és molt significatiu l'article de Jesús Civera en el diari Levante d'ahir, amb el títol "La izquierda se diversifica". Entre d'altres coses hi diu: [...] Las llamadas que se recibían ayer en la sede del Bloc para militar en Compromís trasladaban el desconocimiento de su identidad. ¿En qué partido querían militar? ¿En Iniciativa? ¿En els Verds? ¿En el Bloc? La anécdota es indicativa del «regalo» obtenido por Morera y los suyos en los últimos días: todos los sondeos les dejaban fuera de las Corts. [...]

Ara bé, hui mateix acabe de llegir un altre article del mateix autor, amb el títol "Los problemas de Compromís", on hi diu: Es una cuestión de tiempo. ¿Cuándo comenzará a tener problemas Compromís? [...] Si la mezcla política es heterogénea, incluso contradictoria, como sucede en Compromís —donde se amalgaman dos partidos de engranajes distintos, el uno débil, el otro fuerte— la combinación puede ser explosiva. [...] Cobijan ideologías y acciones políticas heterogéneas. Desde la moderación del Bloc a los gestos antisistema de Oltra. No será fácil gestionar la victoria ni transitar por las instituciones, aunque se repartan los trozos del pastel. Espere i desitge que no tornem a tindre un altre espectacle lamentable a les Corts com ara fa quatre anys amb Glòria Marcos.

Ànim i endavant! Tapem amb els fets la boca dels més pessimistes. Compromís té un gran futur per davant i res l'aturarà. Salutacions ben cordials des de l'Horta.

Anònim ha dit...

Jordi, el problema està en donar a conèixer una marca, els nacionalistes valencians no hem sabut consolidar les marques i això mareja a l'electorat, primer UPV i quan era coneguda, canvi a BLOC i quan és coneguda canvi a Compromís, ara tenim dos marques conegudes i potents BLOC per un costat i Compromís per altre, no renunciem a cap de les dos BLOC-Coalició Compromís està molt bé.

Enric 2 ha dit...

Falta la Vall, falta la Vall...

Enric 2 ha dit...

No em toca dir-ho a mi, però ara que Conpromís tindrà l'oportunitat d'escollir un membre del Consell Valencià de Cultura,no estaria mal enrecordar-se de Joan Francesc Mira, nat a València i veí de Castelló, però sobretot un il·lustrat del segle XXI.

Nomdedéu ha dit...

A la Vall no hem entrat, però també falta La Jana, on decidim govern, o Borriol, on som la segona força per davant del PSOE...
Excel·lent proposta pel que fa a Mira. La traslladaré

Anònim ha dit...

Un dubte. En quin poble de l'Alt Maestrat teniu representació?

I en cas de dir-me Vilafranca, en quin dels Ports heu entrat?

Per a les pròximes espere que tingueu molta més representació en aquestes dues comarques (l'Alt Maestrat i Els Ports) Hi ha molta gent vàlida per estes terres, que es sentiria agust en la vostra marca i per culpa de creure que no hi havie vida fora del bipartidisme, s'han presentat en la llista que creien més roïna, PSOE, i en estes eleccions han vist com perdien vots e inclús alcaldies.

Crec que ja es l'hora de traure-li al PSPV els valencianistes i progressistes de les seves llistes.
Molta sort pels regidors trets en aquestes eleccions, pero espere que no siguen ni la quarta part dels que traureu en 2015.

Nomdedéu ha dit...

Tens raó. M'he enganyat, La Jana és Baix Maestrat. Vilafranca malgrat les polèmiques la compto com Ports.
Estem segurs que hi ha molta gent vàlida i capaç, i dedicarem molts esforços estos quatre anys per fer que abandonen l'anonimat.
Tenim una bona oportunitat.
Gràcies pel teu suport.