07 de gener, 2011

"NICOTINA NI ARGUMENTS" - Levante-EMV- 08-01-11


A mi em sembla que la llei que regula les zones on es pot fumar i on no es pot és tan discutible com qualsevol altra llei. És opinable. Però no és com em deia un amic una qüestió de despotisme il·lustrat (una elit selecta es preocupa per la salut del comú dels mortals), és una llei aprovada regularment, a proposta d’un govern legítim, i amb el suport d’un parlament democràtic. És exactament això el que és. I com a tal, és revocable per un futur govern, amb una majoria parlamentària d’un altra sensibilitat.
La llei regula on no es pot fumar, i ho fa en defensa de la salut pública. La salut pública és un bé a protegir, que ha d’estar forçosament per damunt de la llibertat d’empresa (per molt que esta siga una llibertat fonamental reconeguda per la Constitució del 1978).
Dic això perquè ja m’està bé la dissidència, però m’agradaria escoltar arguments intel·ligentment fonamentats. Em cansa, em molesta, m’avorreix el corifeu de cotorres ensinistrades parlant de llibertats individuals presumptament vulnerades. Em repateja l’estómac sentir els nous llibertaris, mentre són els mateixos que prohibeixen fumar marihuana, beure al carrer, o volen derogar la llei que autoritza els matrimonis entre persones del mateix sexe! Vosaltres parlant de llibertat? No teniu vergonya! A qui molesta un matrimoni entre congèneres? Quin mal fa a altris? No resulteu creïbles com paladins de les llibertats individuals. Foteu pena.
Com en fa el propietari del local de Castelló que apareix en premsa dient que el negoci és sa casa i hauria de poder fer el que vol. Quina bestiesa! Al seu bar, tampoc no pot vendre creïlles, ni armes de foc, ni és permés prendre un café en pilota picada, ni posar-se a cardar a sobre la màquina escurabutxaques. I per cert, que no vaja de víctima dient que haurà de tancar per culpa de la llei, perquè a la finestra del local hi penja de fa temps un cartell que anuncia que el bar està en venda. Poca broma espavilat, que t’he pillat.
Sí hi ha una cosa que em molesta en tot això del debat polític, que realment em molesta, em cabreja diria per ser més clar, és que em tracten com si fos imbècil. Bàsicament, perquè no ho sóc.
El cretí social en que s’ha convertit Pérez-Reverte, amb eixa dèria que li ha agafat de jugar a l’infant terrible, compara els alemanys que delataven als jueus pel fet de ser-ho i els condemnaven a la més terrible de les morts, amb ciutadans que denuncien que en este o aquell lloc, una gent incompleix la llei. S’ha de ser cabró!
A mi tampoc no em sedueix especialment la idea d’anar-nos denunciant els uns als altres, però demagògia la justa. També li sembla malament al pare d’Alatriste, i a dotzenes d’opinadors de pa sucat amb oli, que denunciem al veí si escoltem que li està pegant una pallissa a la seua parella? Troba immoral que denunciem al conductor cafre que no s’atura al pas de zebra i de poc no s’enduu per davant la iaia Paquita? Trobaria traïdorenc o innoble que anem a Consum a
dir que en tal taller ens han volgut fer la factura sense IVA? Doncs sap què? Que tant de bo la gent tingués un comportament més cívic, més social i aprenguérem a fer estes coses. Perquè denunciant als estafadors del fisc, ens estalviaríem diners tots. Denunciant els maltractadors evitaríem morts. I denunciant als que incompleixen les lleis, defensem els nostres drets. Drets que inclouen el de canviar democràticament una llei si no ens sembla útil, o necessària. Però mentre la llei estiga vigent, menys fums, xiquets, menys fums!

7 comentaris:

Carles ha dit...

Un article molt bo, en una argumentació millor. Que content estic que quan vaja a un bar ja no parega que estic en la sauna.

Anònim ha dit...

Em sembla que l'argumentació és un poc demagògica. Fas el mateix que Perez Reverte comparant el fet de denunciar als que fumen amb denunciar als que peguen a la parella o fer factures sense IVA.

Nomdedéu ha dit...

No ho crec, sincerament. Simplement dic que denunciar als que incompleixen la llei té un valor cívic. No compare res. De la teua argumentació deduisc, no sé si encertadament, que hi ha coses denunciables i altres menys, supose, que perquè hi ha lleis que cal complir i altres menys. Jo no hi estic d'acord.
I crec sincerament que el que ha dit Reverte, i l'alcalde de Valladolid (per cert, del PP, partit que votà a favor de la llei) sobre els jueus en altres països és simplement delictiu.

Tonet ha dit...

Anit vaig anar al cine a vore 'Tambien la lluvia' i la sorpresa va ser encontrar-me amb un spot publicitari d'Alarte, només en castellà i clar vaig pensar que una persona que aspira a ser president de la Generalitat amb el nom de Jorge era molt conseqüent amb la seua espanyolitat radical com si es presentara de president a La Junta de Castilla-La Mancha per posar un exemple.

Nomdedéu ha dit...

una de zombis?

miquel ha dit...

Article 43 de la Constitució:
1. Es reconeix el dret a la protecció de la salut.
2. Correspon als poders públics organitzar i tutelar la salut pública a través de mesures preventives i a través de les prestacions i dels serveis necessaris. La llei establirà els drets i els deures de tots en aquest punt.

I a això algú li diu "despotisme il.lustrat"? Una societat moderna es mesura també per la qualitat de vida dels seus ciutadans i això inclou la salut pública. Un parlament, integrat pels representants democràticament elegits pel poble, ha aprovat la nova llei. A qui no li agrade, pot muntar llavors un partit i presentar-se a les eleccions. O bé recórrer la llei davant el Tribunal Constitucional. Afortunadament ja no vivim en un estat monàrquic absolutista del segle XVIII.

Nomdedéu ha dit...

però això només ho diun un grapadet d'indocumentat, això sí, ben alimentats a la mamella del poder local. O alguna xiqüeleta que ha tret bones notes a la carrera i es pensa que ja és algú, quan no té absolutament cap experiència vital, i és una analfabeta social. En fi, fauna que pul·lula per ací