05 de novembre, 2007

"FISIOTERÀPIA". Mediterráneo. 08.11.07


Dissabte vaig dinar, i molt bé, a casa dels sogres. Tenia força mal de cap, i la meua sogra, benintencionada, em va recomanar que m’estires suaument els lòbuls de les orelles. Per al seu disgust m’hi vaig negar. No hi crec gaire en els remeis casolans. De fet, ma mare sempre ha dit: “si tens mal de cap, suca't el cul amb oli”. Clar que ho diu de broma, però es que estirar-me les orelles no em sembla molt més seriós.
I no és que jo només crega en la química i tinga una farmaciola ben assortida. No. Per culpa d’un accident de fa anys, patisc de mal d’esquena, que ara ha derivat en ciàtica. El sobrepès i el temps (concretament el temps que fa que vaig nàixer i les hores que em passe davant l’ordinador), tampoc no ajuden. Vaig a fisioteràpia. I em pose en les fantàstiques mans d’Ana. Em treballa la fàscia toracolumbar i la glútia, em clava el polze al romboide menor o al trapezi, m’estira l’espleni i el deltoide. I no estic molt segur, però juraria que això que pressiona amb força és el psoas ilíac. En definitiva, que fa reaccionar parts del meu cos de les que en desconeixia l’existència. I amb notable èxit, que es tradueix en una millora del meu estat físic.
Pot ser els sembla que en realitat tampoc hi ha tanta diferència entre això i estirar-me alegrement les orelles per al mal de cap. La diferència és obvia: la ciència. Ana coneix cada múscul i el seu comportament. Si em diu que m’estire les orelles ho faré.
Passa el mateix amb el TVRCas, quan un tècnic qualificat em diga que és el millor transport i que ha de passar necessariament per Ribalta, m’ho creuré, mentre m’ho diga Moliner...que se les estire ell les orelles!

8 comentaris:

Anònim ha dit...

cremàster diu? assabente's bé d'on es troba aquest múscul

Nomdedéu ha dit...

ho sé, ho sé

Nomdedéu ha dit...

però m'has fet pensar. la veritat es que quedava una miqueta extrany. l'he canviat pel psoas ilíac. Es més probable que siga això el que presiona Ana.

Anònim ha dit...

Recomanació per perdre el mal de cap : Pegar-se una martellada al dit, automàticament el dolor canvia de lloc.

Anònim ha dit...

i ja si la martellada es als ous...
Signat: Napoleón

Anònim ha dit...

Em va agradar el raonament de Moliner sobre el Passeig de cotxes.
Poden pasar perquè històricamente se li ha dit així.
Per eixa raó, haurien de tornar a soterrar gent al cementeri que han trobat davant Santa Maria no?
I en eixe cas per on pasaria el TVRCAS? No ho aclara Moliner?

Nomdedéu ha dit...

Si que ho aclara si. Com (seguint el teu propi raonament) no tenen cap problema en fer-lo passar per sobre un altre cementeri (és el que hi ha sota Ribalta), tampoc no tindrien problema en fer-lo passar per damunt d'este. Al cap i a la fi, els morts no voten.

Anònim ha dit...

No se. Moliner hauria de tornar a vore la pelicula de Poltergeist, on també edifiquen damunt cementeris.
A vore si al final en compter de tindre TVRCas, tindrem "el tren de la bruja".