Si afirme amb documentada contundència que el BLOC va ser el primer a proposar un transport públic de via reserv
ada per a Castelló, l'hemeroteca em guardarà de mentir. I em guardarà de mentir l'hemeroteca si amb documentada contundència afirme que vam ser els primers en criticar el pas del TRAM pel bell mig del Parc Ribalta. Però això és passat.
Dimecres van inaugurar “l'empedrao” del passeig central. Hem perdut la batalla. Hem perdut la batalla de les idees perquè ni el govern municipal ni la Conselleria han tingut cap mena de permeabilitat a l'hora d'estudiar alternatives. S'han gastat 2'7 milions d'euros per omplir de llambordes el passeig central, que no estarà operatiu per al TRAM fins al 2012 (un altra promesa incomplida). Ens preguntem quan hagués costat fer-lo passar pel costat del Parc.
De l'anunciat projecte de remodelació, hem vist desaparéixer uns quioscs, dels que la Conselleria de Cultura va exigir canviar la fisonomia, per adequar-la a l'esperit i estil romàntic del Parc. Ja no hi són i ningú no en parla, perquè allò només era una d'eixes
postals que servien per tapar la realitat, “l'empedrao”, com tampoc tenim notícia d'algunes altres de les condicions sine qua non que va posar Cultura per autoritzar el projecte. Però ja està, hem perdut eixa batalla, i ja no hi perdrem més temps. Nosaltres estem en política per buscar solucions, no per crear problemes, i este problema, tot i que malament, ja està resolt.
Altres no. Ara ens preocupa, i molt, saber com afectarà l'entorn de la Farola el futur pas del TRAM. Una solució urbanística que no coneixem, com no coneixem la que pretenen donar a Cardona Vives. Un altre dels punts de difícil compatibilitat entre el futur dissenyat i la realitat existent. Forçosament haurà de creuar les rampes d'entrada i eixida de l'aparcament per anar a buscar l'Avinguda del Mar. Ens preocupa també l'alegria amb què van presentar el que anava a ser “emblemàtica y vanguardista imagen de un sistema de transporte metropolitano puntero y novedoso”, és a dir l'estació soterrada front a Recinte Castelló. Ara és tècnicament impossible, diuen, ja que segons l'alcalde han trobat al subsòl “un colector y otras cosas”. Ens inquieta que no saberen que hi havia un col·lector, perquè imagine que no tindran la barra de dir que l'ha posat allà baix Zapatero per fotre. Però ens espanta encara més imaginar que significa “otras cosas”. Han trobat el Sant Greal? Una moneda romana? Han trobat els animals dissecats pels que vam pagar 100.00 euros? Ai, quin esglai!
També haurien d'explicar com van les negociacions amb l'empresa concessionària de l'aparcament de la Plaça del Rei. Segons tenim entés, i si no és així ja em dirà mentider Soler, com Ruiz Zorrilla serà via reservada per al TRAM, la rampa d'entrada a l'aparcament del Rei En Jaume, situada front a l'antiga seu de Telefónica, deixarà de tindre sentit. L'Ajuntament hauria proposat que l'empresa fes el nou accés, via túnel, a la Ronda Millars. I la discrepància està ara en el preu de l'obra: l'empresa demana prop de quatre milions d'euros i l'Ajuntament diu que amb la meitat s'hauran d'aconformar. En tot cas, dos milions d'euros que no té pressupostats ni l'Ajuntament ni la Conselleria. I que si els tingués pressupostats, no els té disponibles.
Al PP li convé que l'oposició estiga entretenint-se amb el Passeig Ribalta, però al BLOC no. Ara ja està fet. A nosaltres el que ens convé és ocupar-nos del que queda per resoldre, mirar al futur, pensar en positiu, i intentar que la tossuda cabuderia del PP no continue devaluant el necessari transport de via reservada, amb solucions tècniques que fan malbé el nostre patrimoni i la nostra qualitat de vida.
2 comentaris:
Me ha gustado todo el escrito. Muy bueno.
Pero como afiliado al Bloc me llena de satisfacción, el siguiente párrafo:
""Però ja està, hem perdut eixa batalla, i ja no hi perdrem més temps. Nosaltres estem en política per buscar solucions, no per crear problemes, i este problema, tot i que malament, ja està resolt.""
Saludos.
gracias. saludos
Publica un comentari a l'entrada