29 d’abril, 2010

"INTEL·LIGÈNCIA POLÍTICA" - Mediterráneo - 29.04.10


Vostés sabien que el policlorur de vinil podria resultar perillós perquè porta di-2-etilesilftalat i butil benzil ftalat? I que estos actuen com a disruptors endocrins i s’associen a l’asma, les al·lèrgies i els problemes de fetge, ronyons o ossos? Doncs miren, jo tampoc no ho sabia. Ho he descobert amb això de la paternitat. Resulta que el policlo...el PVC, per entendre’ns, té tots eixos riscos associats, i el que és més greu, moltes de les joguines que li he comprat a la meua filla estan fetes d’eixe material. Haver-ho descobert, significa que estic entrenant la meua "intel·ligència ecològica", que és la nova teoria de Daniel Goleman, després de popularitzar la de la "intel·ligència emcional", descrita per Howard Gardner.
Espere amb il·lusió que Goleman torne a vendre milions d’exemplars de la seua nova teoria sobre intel·ligències segmentades, perquè això l’animarà a fer una trilogia, i plantejar la "intel·ligència política". Sí, sí, "intel·ligència" i "política" en la mateixa frase, ja sé que sona sorprenent.
Jo, agosarat com sóc m’he permés avançar-me a Goleman en la definició.
Intel·ligència política és l’habilitat del subjecte per actuar i opinar després d’informar-se, transmetre de forma adequada i argumentada les seues opinions i posicions, percebre la dels altres, i ser capaç de gestionar les relacions amb els companys i adversaris.
Posem un exemple. El debat sobre la millor solució als problemes de trànsit a l’àrea de la Plana. Algú que actue amb intel·ligència política, haurà de deixar de banda les posicions de partit, la vocació de confrontació i les teories conspiradores, i analitzar tots els ets i uts de la situació. Partim de la voluntat comuna (ara! Durant anys només ho volia el BLOC) d’alliberar l’AP-7. I la pregunta és si també cal desdoblar la N-340. La resposta políticament intel·ligent és que només es podrà saber quan analitzem la influència en el fluxe de trànsit de l’AVE, dels trens de rodalia, del TRAM (les tres coses impliquen menys cotxes a les carreteres), de l’ús de les vies per transport de mercaderies (menys camions) mentre esperem el corredor mediterrani, del trànsit absorbit per la CV-149... La resta és precipitació i demagògia.

4 comentaris:

Gabriel Gilabert ha dit...

Per què serà que una cosa tan lògica com la que proposes no serà la que decidiran el PPSOE?
Què et sembla que el califa de Morella repartisca a les Corts certificats de progressisme? estan espantats i ara toca llenya al Bloc?

Biel Cucanya ha dit...

Hola de nou, no sóc un departament, sóc Biel Cucanya però la barreja amb la feina fa que aparega aquest encapçalament. ho senc.

Nomdedéu ha dit...

Quan he vist que m'havia escrit un departament, i de socials, m'he dit, Enric, ja l'has cagat.
Ja voràs com has dit alguna barbaritat i un seminari sencer t'estirarà les orelles.
Em quede més tranquil. La lògica, desgraciadament, no cotitza en política.
Ximo Puig. Això de repartir patents mai no m'ha semblat res extraordinari. Tot el contrari, ho trobe ordinari

Anna ha dit...

Sóc seguidora de les teories de Goleman (i Gardner i ....),i la teua definició de IP és tan bona que, com diria el mateix Goleman, sembla obvia (com passa amb les bones idees) pero no l'havia dita ningú abans....
Un post boníssim!