07 de setembre, 2011

"UN ARTICLE DE RETALLS" - Mediterráneo - 08.09.11


Arribe a casa a les dues del matí, després d’un sopar amb gent interessada amb el que el BLOC representa en la política local i valenciana. Tenen disposició i busquem la formula de col·laboració més adequada. Això t’alegra la nit, una nit que es preveu llarga. Encara no tinc article, i l’he de fer sí o sí abans de gitar-me. Demà de matí entregue.
Se m’acut preguntar al facebook si algú té una proposta. Són, ja ho he dit, les dues tocades, i en pocs minuts en tic quatre.
Una persona (informàtic de professió i pare voacional) em proposa parlar del Bonollibre i els preus dels llibres. No conéc bé el tema, Gal·la és massa menuda, però espere que s’acoforme si faig constar ací el meu cabreig paternal i la meua indignació política, pel retall dels bonos per a les escoletes que ha fet la Generalitat. Les escoletes públiques de Castelló han sofert enguany un increment de preus d’entre el 12 i el 22% respecte a l’any passat. La Generalitat subvenciona menys, per tant les famílies paguem més. Són faves comptades. I ells faves sense comptar.
Un xicot de Granollers que estudia llengües, em proposa que parle de la sentència del TSJC sobre la immersió lingüística de Catalunya. Faré el mateix que amb l’anterior corresponent, parlaré d’un tema similar que ens afecta més a nosaltres. Celebraré que el Conseller valencià d’educació haja deixat en suspens l’absurdament mal plantejat decret del trilingüísme. Volem que l’escola valenciana siga en valencià, i que s’aprenga castellà i anglés, com a poc. Però volem que les coses es facen bé. Per això donem suport al model d’Escola Valenciana. Una associació que defensa allò que hauria de ver d’ofici la Conselleria: ofertar una educació pública de qualitat i en valencià.
Un alumne de la UJI vol que parle de l’agència espacial espanyola que diu ha proposat el PP. Em pilla en la lluna, no en sé res. Però crec que el PP no toca de peus en terra. No sé si m’explique. I per últim, un gracioset d’Alzira em recorda el 5 a 0 que ens van fotre l’altre dia i vol que parle de l’eslògan del PP: “Empieza el cambio”. Doncs mira Beteta, fes-te a la idea. El Castelló també ha començat el canvi, d’ací a un any plorareu quan ens voreu pujar de categoria.

1 comentari:

Jose Beteta ha dit...

home, lo bonico serà que pugem els dos i l'any que ve, després de la paella a la que estàs convidat, vos tornem a fer una altra maneta en 2aB. Itat que seria bonico? :D