05 d’agost, 2008

"ILLA". Mediterráneo. 07.08.08

Quan vostés llegiran este article, jo estaré de vacances. Anem a Madeira. No sé si han vist l’aeroport. Els convide a mirar-lo al Google Earth, fa una miqueta d’esglai. Si l’aterratge ha anat bé, ara estarem en Funchal o a Calheta o a Ponta do Sol. Si el pilot no han tingut espai per frenar, aleshores estem buscant l’Atlàntida. Glu-glu-glu. Espere que no.
Hem triat una illa, per allò d’intentar aïllar-se una miqueta. Volem caminar pel increïbles paisatges, visitar els boscos subtropicals de laurisilva, descobrir les “levadas”. Volem també llegir. Tinc un munt de llibres pendents, però ja que vaig a una illa, m’enduré entre d’altres “Històries de l’illa sense costes”. Miquel Torres ha convertit en literatura la seua sorprenent i potent imaginació. Vull dedicar-l’hi el temps que reclama. I sobretot, volem descansar, regalar-nos a nosaltres, el temps que durant l’any dediquem a les nostres feines. Tenim ganes de perdre el temps, si és que algú pot pensar que seure amb la teua parella i mirar un capvespre atlàntic, no és en realitat una inversió en la felicitat compartida. Jo no em fiaria d’un polític incapaç d’enamorar-se, incapaç de cuidar la seua família.
Estaré huit dies fora de Castelló. Estic segur que em sabran disculpar els barris que estos dies fan festes, i que amablement m’han convidat. Però necessitava escapar-me una setmana. De veritat. Treballar per la teua ciutat és una oportunitat històrica, que no pense desaprofitar. Però és també, i ha de ser-ho, una tasca feixuga, molt exigent, t’ocupa totes les hores de tots els dies. I no és un retret, no ho és. M’agrada el que faig, però de tant en tant, toca aïllar-se.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

very nice! hahahahaha

Lidón B ha dit...

"Jo no em fiaria d’un polític incapaç d’enamorar-se, incapaç de cuidar la seua família".

Jo tampoc! Tota la raó

Anònim ha dit...

El meu germà, que és molt més viatger que jo, va estar no fa molt per Madeira i ens va dur uns records de ceràmica que ahir mateix vam ubicar en la nostra nova cuina. Així de xicotet és el món.