04 de desembre, 2014

"DEUS MENORS" - Mediterráneo - 04.12.14

Un amic m’envia un enllaç d’unes declaracions que ha fet el polèmic alcalde de Valladolid, preguntant-se què diria de mi el senyor este, si sabés que em moc per la ciutat en patinet.
Vaig a la notícia. Es veu que un candidat opositor a l’alcaldia s’ha compromés a retirar els vehicles oficials i acudir al treball en bicicleta o transport públic. Un debat tant necessari com recurrent; i sovint carregat de demagògia.
L’alcalde ha fet una gracieta i ha dit que “si el alcalde va a venir en bici, se le puede poner un triciclo a los policias”. Una més de Francisco Javier León De la Riva.
No m’entretindré. Nosaltres no només hem donat l’opinió, sinó que va ser arran l’exigència de Compromís que es dugués un llistat dels usos i serveis de cada vehicle, que alguns regidors s’han baixat del cotxe. Alguns, no tots, que els gastaven per anar a fitxat al treball, o per a que els recolliren i dugueren casa cada dia, i a Benicàssim a l’estiu, amb l’excusa de que no tenien carnet… i es veu que tampoc diners per al bus.
Les declaracions de l’alcalde popular traspuen un egocentrisme i una megalomania insuportable, que li fa obviar el servei públic que presta la policia i les necessitats que té. “De mi cap avall, tot és tropa”. “Si jo no tinc cotxe, la policia a peu”. Com si ell fos més important que la policia.
És el fruit d’eixe ranci culte a la personalitat de la dreta, que no sap dir res que no incloga “liderado por nuestro alcalde”, com si enlloc d’un servidor públic, fos fill d’un déu menor.