Xa tu! La veritat és que l’Avinguda de la Mar ha quedat bonica. “Aseà” que diria la meua veïna. Amb els seus banquets (molts), les seues papereres (excessives), les seues faroles (difícils de comptar i cares de mantenir enceses), les floretes, els arbres, les plantes, la gespa artificial, els desviaments, els túnels, les rotondes, la para-rotonda dels Moros d’Alqueria, els 16 semàfors, els passos de vianants, els guals, els escocells, les ratlles contínues i les discontínues, els encreuaments, el carril bici, la zona de passejada, les boles de colorins, l’ocell de plata que ara levita sobre una cascada menor, el gris de l’asfalt i les llambordes d’un roig marronós. I això que encara hi falta la catenària, que diuen que no la pengen per por a que vaja un tio amb una escala i un carro de supermercat i robe tota la instal·lació. Tot ben bonic i lluidor. Però no passa el TRAM.
I ja posats, també ha quedat bonic el passeig central del Ribalta. Té menys banquets, però en té, i té llum elèctrica, i papereres, i també té llambordes d’una rojor que amb l’albero del parc encaixa amb dificultat. Tampoc no té catenària, però en este cas no per por als cacos, sinó per disseny. Això sí, tampoc hi passa el TRAM. I segons els tribunals no hi ha de passar (alguns ja ho havíem advertit però com el PP fa el que li rota...).
El carrer Colom ja fa anys que està bonic, amb les seues llambordes vermellones, la vorera a nivell, el seu “bolardo”... També està quedant bonica la Porta del Sol (“ja era hora!”, diran els comerciants que en alguns cassos han perdut fins i tot els pèls de la part de seure), tot anivellat i diàfan. I què dir del carrer de la Vieta! Mel de romer! Aquell carrer que semblava estret i vell, ara fa una flaire a nou que espaterra, sembla més ample, i les cases més vistoses. Magnífic tot plegat. Això sí, no hi passa el TRAM. Ep! Que se m’oblidava, que ja han empalmat quasi amb el carrer Saragossa, també nou de trinca, però sense que hi passe el TRAM.
La part de la Plaça del Rei va amb més retard, com Governador que sembla una trinxera de la guerra, i per entrar al comerços has de fer tota una gimcana. Però ja voran si ens felicitarem d’ací a tres i no res. Un altre carrer remodelat que servirà quasi bé per tancar l’anomenat bucle urbà. Val, és de veres, el TRAM no hi passa encara però té intenció.
La Plaça Cardona Vives... miren, la plaça encara està una miqueta potes per a munt. Ara com ara sembla més el laberint del minotaure, que una plaça pública. Això sí, els veïns que estan farts de les obres, i al principi no ho tenien clar ara diuen que sí i que tot això i tot allò, perquè el regidor d’urbanisme que és veí de la plaça, els hi ha promés que no deixaran instal·lar allà la carpa de la gaiata, així que el Rotllo i Canya Style els deixarà dormir. Del TRAM ja ni en parlem, ja vorem com s’ho fa per sortejar les entrades i eixides de l’aparcament en subsòl. Temps al temps.
I queda, això sí, el tram (quina ironia) que va de Cardona Vives a la rotonda del carrer Columbrets. És a dir, la zona més urbana de l’Avinguda del Mar. Els veïns estem convençuts que quedarà tan modern i estilós com la resta. Tot i que del pas del TRAM encara no se’n parla.
Però no voldria jo que sembles que faig burla. El tram d’El Corte Inglés a la UJI si que funciona. 3 milions d’usuaris diu que l’han gastat ja per eixos pocs quilòmetres. Un èxit sense precedents al món de la via reservada!
Alberto Fabra i Alfonso Bataller van inaugurant pam a pam. Li treuen suc a la sequera estos dos! I diuen que s’hi ha invertit 40’5 milions d’euros en els darrers 4 anys. No està malament. A València paguen 26 milions d’euros anuals pel cànon de la F-1. Només són tres dies, però fan més quilòmetres que el TRAM.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada