26 de desembre, 2012

OBSOLESCÈNCIA PROGRAMADA - Mediterráneo- 27.12.12


Darrer article de l’any. I segons el Manual del Columnista Tòpic, he de triar entre balanç de l’any que acaba i prediccions de l’any que encetarem. Fer balanç és molt compromés, perquè evidentment i en termes generals no ha estat un bon any. Massa gent sense treball, massa retalls en drets socials, massa empreses i organitzacions que han de tancar o malviure pels deutes de les administracions... En fi, ja ho saben si són lectors habituals d’esta columna, jo sóc de natural optimista, i quan el balanç és tan negatiu el millor que puc fer és passar-hi de puntetes. 
I pel que fa a les prediccions... no em veig amb cor de competir amb Sandro Rey, eixe estafa-rucs, que es fa passar per vident al canal de televisió que va de progre. Sí, eixe tipet que sembla el germà de Mario Vaquerizo passat d’Optalidons, capaç d’enviar un malalt oncològic a que l’estafen a ca l’homeòpata, o capaç de dir-li a la Sra. Antònia que la ruptura sentimental és només provisional, quan ahir va donar terra al seu estimat Paco. 
Només les grans marques saben què passarà i quan. Bàsicament perquè fan trampes. Se’n diu obsolescència programada. Ja saben de que parle. Alguns fabricant programen la fi de la vida útil dels seus productes, per una qüestió d’estratègia de mercat. Esta pràctica abusiva estimula  la demanda en animar els consumidors a comprar nous productes. Els seus moren abans d'hora.
Doncs bé, sense que això siga una previsió de futur de les que més amunt renegava, jo crec que el PP, com gran marca que és, també té com estratègia l’obsolescència programada. A Castelló van presentar a Gimeno el 2003, sabent que no el deixarien arribar al 2007. El 2011 Camps es presentà sabent que no duraria gaire. I a Castelló, com a conseqüència, sabien que Fabra tampoc no acabaria el mandat. Fins ara els hi ha anat bé. Obliden però, que hi ha el risc de que el respectable en descobrir la fraudulenta pràctica, canvie a la competència, basant l’elecció en la durabilitat i qualitat del producte. 
I esta és la nostra oportunitat. Un producte sòlid, que fins ara tenia un mercat reduït i que ja està llest per al gran públic. El 2013 serà crucial. I no tenim data de caducitat.