Fa ja alguns anys, el govern municipal del PP va decidir
que Castelló havia de tindre zona blava. És a dir, que a una part de Castelló,
ja no seria gratuït aparcar en la via pública. Dit així sona sorprenent, però
l’explicació podria tindre una certa lògica.
La idea era crear zones blaves als carrers més
comercials, per fomentar la rotació, amb la bona intenció de facilitar l’accés
dels clients motoritzats als comerços. La cosa anava així. Fins aleshores, en
eixos carrers com en qualsevol altre, la gent hi deixava el cotxe les hores que
calgués. Perquè treballaven prop, perquè vivien per allí, per anar al metge, o
per a festejar a la del tercer esquerra. Des d’eixe moment, però, ja no seria
gratis. Calia posar unes monedetes a eixes antipàtiques màquines i “comprar
temps”. El temps, però era i és limitat. És per això que genera rotació. Només
pots estar-hi una hora i mitja.
La veritat és que hi ha gent que fa trampes. Quan el
temps s’està acabant, ix i hi posa més monedes, comprant una pròrroga. El
problema és que la gent que controla els cotxes, ho deixa passar. A ells,
mentre hagen pagat, tant se’ls en dona si hi ha rotació o no.
Per què? Perquè és una empresa privada. Una empresa que
paga un cànon anual a l’ajuntament i a canvi es queda la recaptació. Així que
el seu interés no té res a vore amb crear rotació per beneficiar als
comerciants, i prefereixen que algú pague més hores de les permeses, que no pas
que hi haja places lliures que generen rotació. I l’ajuntament no diu res? Res
de res. Ho he denunciat reiteradament i neguen la major. Clar, per a l’equip de
govern la rotació tampoc no és l’objectiu principal, ho és cobrar el cànon a
l’empresa. I li ho posen fàcil. Molt.
Miren si li ho posen fàcil. Des de que es creà esta nou preu
públic per aparcar en via pública, a la ciutat s’han tallat al trànsit alguns
carrers, pels que ara només s’hi pot passar a peu. O s’ha creat la plataforma
del TRAM, que també ha obligat a anul·lar desenes de places en zona
blava.
El TRAM és una aposta per la mobilitat sostenible, i
algun dia permetrà arribar al centre tan còmodament que no caldrà moure
vehicles particulars ni patir per aparcar, encara que siga pagant. D’alguna
forma, el TRAM és complement de la rotació, com ajuda al comerç. Així que han
desaparegut zones blaves en benefici del transport públic, ecològic i
col·lectiu.
Un govern municipal amb criteri, hagués renegociat el
contracte amb l’empresa concessionària. Si han desaparegut algunes de les 603
places originàries, seria just que es rebaixés el cànon. El nostre govern
local, lluny de fer això, el que ha fet ha estat “compensar” a l’empresa,
perjudicant a la ciutat. I ho ha fet posant les places desaparegudes a altres
zones de la ciutat on no hi ha una necessitat de rotació demostrada. És
paradigmàtica la zona blava de prop de Ribalta, en uns carrers perpendiculars,
que ells justifiquen amb la proximitat de la delegació d’hisenda i la de
trànsit. Té sentit? És possible, però en el millor dels casos, només pel matí,
que per la vesprada no obren. O carrers paral·lels a Governador en els que no
hi ha més que una fruiteria com tot comerç. I com és lògic el veïnat, es
queixa. No entén que per al PP primen més el interessos de l’Empresa que els de
la ciutadania
Davant les crítiques, el PP decideix crear zones verdes,
519 places. És a dir, zones on els residents podran aparcar gratis (exactament
el mateix que havien fet tota la vida), creant un important greuge comparatiu
amb altres carrers on no en creen.
I a sobre, les zones verdes espongen les blaves, fent-les
créixer i allunyant-les més i més de les zones comercials que necessiten
rotació. Dit més fàcil, on abans era gratis aparcar, ara es paga. De rotació no
n’hi ha ni un terç de la que hi hauria si es compliren les normes. I l’alcalde
diu que baixarà impostos. Mentida! Ens arruïnen.
1 comentari:
També caldria tenir en compte que ja s'ha advertit a moltes ciutats d'Espanya el problema que suposen zones pintades d'un color distint al blau: http://www.europapress.es/andalucia/sevilla-00357/noticia-defensor-investiga-zonas-estacionamiento-limitado-color-diferente-azul-establecido-normativa-20140908141605.html
És a dir, que el codi de circulació no permet utilitzar qualsevol color que se li passe pel cap a l'ajuntament per a delimitar zones.
Sobre el TRAM, sí que és una aposta de futur. No entenc perquè no s'utilitzen autobusos convencionals, o els actuals TRAM amb el motor diesel que hi inclouen, per a fer el recorregut complet previst salvant els trams que no estan acabats. No entenc perquè l'ajuntament, si està plenament convençut de les bondats del traçat del TRAM, no les posa ja a disposició dels ciutadans. ¿Hi ha alguna versió oficial?
Publica un comentari a l'entrada