La polèmica de la setmana la resoldria un bon manglar. Amb els seus centenars de milers mol·luscos, de crustacis, de peixos... amb tres dotzenes de cocodrils famolencs. Amb la seua peculiar flora formada per rhizophora mangle, avicennia germinans, mangle blanc i conocarpus erectus (amb perdó).
Si el Ribalta, en lloc de ser un un jardí urbà, de configuració romàntica, amb desenes d'espècies botàniques, on fan niu un bon grapats d'aus ben diverses, i amb un estany artificial amb ànecs i cignes; fos un manglar, el TRAM no el travessaria.
Bàsicament perquè es trobaria al seu pas amb un impediment físic, i tot simplement el traçat hagués vorejat el parc, s'hagués desviat davant la impossibilitat física.
Ara bé, com l'impediment no era físic, sinó jurídic (la condició de BIC del Parc Ribalta impedeix el pas del TRAM pel centre), el PP va prendre la decisió política d'ignorar tal condició, reclamant dels tècnics un traçat lineal. Per acabar demostrant involuntàriament, que la línia recta potser és la més curta físicament, però és la més llarga en el temps. Anem per a set anys, i no hi ha traçat definitiu.
Els ho vaig dir al plenari, el PP en este tema ha actuat com “una banda organitzada per actual al marge de la llei”, i vaig afegir “vostés són uns tafurs que juguen amb les cartes marcades, amb informes fets a mesura, i són tan incompetents que tot i això perden als tribunals”. I així ha estat. Ara els tribunals els hi han reiterat que l'obra no és legal. Què vol dir això? Que el TRAM no pot passar per dins. Simple. L'obra era per a que hi passes el TRAM. Si no és lícita l'obra, no hi ha de passar el vehicle.
I ara que caldria fer? La nostra posició és la d'un partit de govern. Seré, positivista, empàtic. Que busca solucions i no venjances absurdes. El TRAM ha de passar per fora del Parc, això és innegociable. Però l'obra hauria de quedar. Ha costat un munt de diners públics, una barbaritat de milers d'euros. Arrancar-la per deixar aquell camí polsós, no sembla una gran idea, menys, si això torna a constar centenars de milers d'euros. Si nosaltres prenguérem eixa decisió, seriem tan mal governants com el PP. Per molt que el PP ho haja fet, nosaltres no podem malgastar diners públics.
A més a més, quan el PP diu que s'ha guanyat l'espai per a la ciutadania, no menteix. És bonic de vore com hi roden les bicicletes, com la gent s'hi passeja... La trampa del PP està en ocultar que tot això és possible precisament perquè no hi passa el TRAM. Cas contrari, si passés cada cinc minuts com previst, hagués deixat de ser una zona d'esbarjo, per ser una carril bus. Carril que trencaria en dos el parc, condicionant-ne l'ús social.
Per tant, la solució tècnica és la que portem proposant des del minut zero. El TRAM passa per Parc Ribalta números parells, deixant la Farola a la seua dreta i empalmant amb el carrer Saragossa. La millora del parc ha de vindre per l'ampliació del seu perímetre, incorporant la Farola i probablement canviant l'ús de Passeig Ribalta números senars.
Hauria de pagar el PP de la seua butxaca la malifeta? Ja m'agradaria! El que no farà Compromís és fer que tots vostés tornen a pagar amb diners públics les maleses del PP.
Això sí, jo ja comprenc que alguna gent té una temor de que si es queda la infraestructura física, un alcalde puga decidir en algun moment fer-lo passar per dins. La qüestió té una solució política. Trien vostés un alcalde que es comprometa públicament a no fer-ho. Jo m'hi compromet ara i ací per escrit, i davant de tots vostés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada