16 de juny, 2007

UN POM DE FLORS


Hui, he pres possessió com regidor de la Ciutat. Un honor que vosaltres m’heu fet. M’esforçaré en estar a l’altura. Se que tindré el vostre recolzament, com l’he tingut fins ara.
La sessió ha estat com previst. Cap sorpresa. Alberto Fabra torna a ser Alcalde. És l’Alcalde popular amb menys regidors de la història. Però és l’alcalde. Jo he rebut un solitari vot. Tampoc no ha estat cap sorpresa.
;)
He intervingut explicant com anem a treballar estos quatre anys que ara encetem (teniu el discurs penjat en el bloc DISCURSOS I INTERVENCIONS). Calles ha planejat el seu punt de vista. Moliner ha utilitzat uns divertits minuts al principi del seu discurs per contestar-me a mi i a Calles. Poc institucional, francament, però supose que ell pensarà que jo no havia d’haver fet crítiques a la forma de governar que tenen, però era la justificació obvia per la qual un candidat es vota a si mateix, i no recolza un equip com el seu. Be, tant se val, el cas és que després ha fet un panegíric d’Alberto Fabra. Hem votat, ha guanyat, i ha parlat l’Alcalde reelecte.
Digueu-me poca solta, però el seu discurs monocord, pla i sense esma m’ha recordat el que em va dir una amiga de València la primera vegada que va sentir parlar Alberto “vosaltres no teniu un Alcalde, teniu un Borbó”.
Tot això per tornar al principi. Que ja ha començat el curs polític. Que ja tornem a estar en marxa, i sobretot per dir un GRACIES gegant a Carles i Joan, que en nom de molta gents del BLOC m’ha regalat un ram de flors. Gràcies.
Estan a casa, Lizbeth i jo les hem penjat cap per avall. Volem secar-les. És la millor manera que duren. I vull que duren. Vull vore-les durant els propers quatre anys per recordar que no estic sol, i que treballe per que Carles i Joan cresquen un Castelló millor.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Y vaya discurso llorón que te has pegado. A ver si estas elecciones pasada y perdidas te hacen pensar un poquito más y actuas como el bueno de Toni Porcar.

Nomdedéu ha dit...

Quina gràcia, tanta gent que ha estat massacrant a Toni, dient que és un beato, que és de drets, gent que l'ha insultat, que mai no l'ha votat, que ha fet d'ell el pim-pam-pum de totes les ires, deries i neures, i ara Toni és un semidéu. Ara és el millor polític d'Europa.
No se qui eres, ni se si has entés res de la meua intervenció, o si l'has llegit. Sembla que no, perquè dir que és un discurs ploró és una miqueta raret. La majoria de la gent l'ha trobat reivindicatiu i dur. No ho se. Hi ha opinions per a tots els gustos. Per exemple, les opinions d'aquells que sense saber quina relació ha tingut o te Porcar amb les decissions del BLOC a Castelló en els darrers anys, venen a donar lliçons.
Porcar no necessita que ningú el reivindique, ho està fent ell molt be solet, però em tem, company, que el conéc políticament molt millor que tu. I se el que pensa millor que tu. I estic segur, que el respecte jo molt més que tu.
Però baja, si et distrau entrar ací per dir això...doncs que hi farem!

Anònim ha dit...

Enric eres un hacha, he vist el teu discurs en directe per canal catello i mas tornat a sorprendre... en la entrevista a el mundo abans de les eleccions ja ho vas fer i sempre que tescolto et superes.

Des daki et dic que eres un dels meus politics preferits i mira que no compartim ideologia, llastima que soc del nord de castello i no puc votarte... a més soc peperet, ara davant de bons politics i a més del terreno com tu (i no borbons) no faria cas a les sigles, llastima que la gent de vegades es cegue per elles i aci no hagues tret millor resultats... en fi la meua enhorabona per la teua reelecció i no et preocupes que al final del cami la gent et valorara com mereixes... i sino ells seu perden.

Ara si alguna vegada et presentes per al senat com va fer miquel torres, compta amb un vot desde Vinaròs.

Nomdedéu ha dit...

Moltes gràcies. No està en els meus horitzons polítics pesonals cap repte electoral que vaja més enllà de Castelló ciutat. PErò gràcies de nou.

Anònim ha dit...

Citar a Fraga no et sembla fora de lloc? a mi sí.

Nomdedéu ha dit...

Depén de la cita. Te la copiaré textualment, manolo:

Vull acabar la meua intervenció amb una cita d’un polític que certament els agrada molt més a vostés que no pas a mi. Però en política, com en tot en la vida, cal saber valorar allò que de positiu puga tindre l’adversari. Referiré una frase del President Fundador del Partit Popular, el Sr. Manuel Fraga:

“En política totes les victòries són efímers, i totes les derrotes són provisionals”

Crec que convindras amb mi, que fins i tot un feixista com Fraga, pot dir en un mal dia una cosa intel·ligent. I esta ho és. O no és cert això de les derrotes i les victòries? És més, que millor per fer reflexionar l'adversari que citar les coses que ells lligen, citar la seua gent?
Moliner va citar Neruda, que també veges tu. Va citar Ortega y Gasset i algú més. Els de sempre.
Alberto a Weber (que per cert, quan el va citar fa dos anys Moliner, també ho va pronunciar a l'americana, i Weber és un cognom alemany! com ho era el polñític i socioleg Max Weber) i a Luther King. Supose que també et semblarà fora de lloc. La cita de King és infumable per reiterativa. En un discurs, si no saps col·locar una cita adequada, val més que l'evites. També cal saber triar-la.
També vaig citar a Adenauer. Que tampoc no és precisament un nacionalista (o si) i no era cap progressista.
Les cites no es poden descontextualitzar. Primer cal conéixer la cita, i després vore si es cita per criticar-la, per recolzar-la o per quina raó. Crec jo.
Lamente que no coincidim. T'assegure que no la gastaré més,no només pel que dius, sinó perquè no tinc per costum repetir cites, i Fraga no és, per mi, una lectura habitual.

PVS ha dit...

Jo crec que el discurs ha estat bé, a l'altura com sempre. El que em dona un poc de ràbia és que els mitjans només recullen la retirada de Porcar en comics i demès i no es parla del Regidor del Bloc i de com ho ha fet i de què vol fer, sinó de que Porcar se'n ha anat.
Personalment, crec que no ho ha fet en el moment adequat, ja que això fa pronunciar molt més la crisi interna entre el Bloc local i el autonòmic, però bé cadascú és lliure de pendre les decisions quan vullga i com vullga, no m'hi ficaré.
Ànims!
PVS

Anònim ha dit...

A mi el discurs també m'ha agradat, ha estat en la teua bona línia. La veritat que això de citar a Fraga està bé, però al igual que hi ha gent que ho veu fora de lloc a la corporació els hauràs deixat de pedra. En la teua línia, imprevisible i amb una dialèctica que dona enveja.

Sobre el que diu PVS, estic d'acord en la teua intervenció però no en la última afirmació de que tu no et fiques en el tema Porcar. Xicuela, quan escrius "no ho ha fet en el moment adequat" ja t'has ficat.

Anònim ha dit...

Un detall bonico ise del ram. Péro jo que no soc militan pero estava el dissabte a la plaça major crec que vaig vore poca gent donante soport, enric. Quina llastima!.No estaba ni la numero dos.

Nomdedéu ha dit...

Alguna gent em va telefonar per disculpar la seua presència. D'altra ho va seguir per la tele.
Em vaig sentir molt i ben acompanyat.