Ja és setembre i ací no hi cabem! I això que encara no han començat les classes per la vesprada!
En moltes zones de Castelló aparcar resulta complicat. En molts carrers complicat i car, perquè la zona blava s’estén com taca d’oli. Poc a poc, però deixant rastre. D’això ja en vaig parlar a este mateix diari fa un mes, no hi tornaré. En altres zones ha estat el TRAM el que impedeix aparcar (i circular en molts casos) els vehicles particulars. O els nous usos per a vianants. Tampoc no ajuden les tarimes de fusta que la nova normativa d’ús d’espais públics per a bars i cafeteries ha permés. En alguns carrers on la vorera no és prou ampla, se’ls permet construir terrasses acotades, en la calçada; la qual cos resta encara més llocs per aparcar. En el Grau és terrible.
Totes estes mesures, juntes o una a una, són opinables, discutibles, millorables... però no és el tema ara. El que és segur, és que representen un considerable nombre de places d’estacionament que han desaparegut de la superfície.
Així les coses, un va buscant on estacionar i va dient: “ací no que és una rampa, ací tampoc que hi el contenidor del fem, allà tampoc que és zona blava i m’he de quedar tota la vesprada, allí a aquell costat que sempre aparcava ara hi ha gent menjant cacaus i bevent cervesa, i ací... ací hi ha un gual”.
“Un gual”, ja saben què vull dir, una prohibició expressa d’aparcar, perquè és l’entrada a un garatge particular o públic. I heus ací el problema! Segur que eixa placa de gual es correspon amb un usuari que ha pagat la seua corresponent taxa? I si resulta que fa cinc anys va demanar que un gual, va pagar, no ha pagat mai més i segueix tenint una placa a la porta?
El conductor no ho pot saber. De cap manera. De fet, la policia local, o els AMUs, tampoc. Segurament si et sancionen i tens la paciència d’anar a l’Ajuntament i comproves que no està al corrent de pagament, t’hauran de llevar la multa. Però quina feinada, no? I si se l’ha endut la grua ja tenim un problema més seriós, perquè aquells voldran cobrar un servei prestat, amb independència de la legalitat de la sanció.
En la ciutat de Castelló hi ha desenes, probablement centenars de plaques de gual, que no paguen la taxa. Pel que siga. Perquè han tancat el negoci, perquè ja no hi viu ningú... però com no ho sabem no gosem aparcar allí, i perdem centenars de metres lineals de zona útil per aparcar, per una deficient gestió de l’equip de govern.
Té solució? Sí. Primer, tothom que ve a donar-se de baixa de la taxa de gual, hauria d’entregar la placa. D’esta forma només quedarien desfasades aquelles que ha donat directament de baixa l’Ajuntament per impagament. I en eixe cas, s’hauria d’enviar a un treballador de les brigades a retirar la placa.
’altra banda, caldria que amb el pagament anual s’entregués un número encunyat de llicència, que canviaria de color cada any, que obligatòriament hauria de estar adherit a la placa. Si és verd, i estem al 2013 no puc aparcar, però si encara té el color roig, és que és del 2012, i com no paga, no hi ha gual i puc aparcar. És simple.
I caldria començar ja. El departament d’hisenda municipal és el que sap quins estan vigents i quins no, i s’ha de facilitar el llistat a policia local i AMU, per tal que identifiquen els irregulars, ho comuniquen i brigades ho retiren immediatament.
Això no castiga a ningú amb més costos, i ens beneficia tots. Nosaltres ja ho vam proposar on toca. El PP no vol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada