12 de març, 2014

"CARRETERES" - Mediterráneo - 13.04.14

AP-7, A7, CV-10, CV-13, N-340, els bars de llumenetes de Torreblanca, els restaurants de camioners de la Ribera de Cabanes, els bombers salvant alguna vida, les funeràries emportant-se les que no s'han pogut salvar, ciclistes jugant-se el físic, un gos abandonat, famílies que van, treballadors que tornen, gent que va al poble del costat, les tendes de ceràmica de les Alqueries, un autobús, dos autocars, una moto que passa com un llamp, 12 radars, tres parelles de la benemèrita, un cotxe de policia banalitzat, una  utilitari amb un baca impossible, un jovenelo enfollit amb un cotxe tunejat, un peatge, dos peatges, tres peatges... 
Enguany no ha calgut arribar a l'estiu per tal que els titulars dels diaris ens recorden la terrible sinistrabilitat de la N-340. I tots els partits ens hem llençat a mostrar les nostres receptes. Alliberar l'AP-7 i acabar la CV-10, millorar les connexions, desdoblar la N-340, desviar camions... 
Però hi ha una pregunta que vaig formular fa anys que continua sense contestar-se: Com afectarà al trànsit i al sistema viari el Corredor Ferroviari de Mercaderies? Cada comboi, quants camions menys significaran? Quan ens aproximem a les xifres europees de transport de mercaderies per tren, el flux de camions es reduirà dràsticament. Necessitarem menys carreteres, caldrà menys manteniment, guanyarem en mobilitat i disminuirà la sinistrabilitat.  Abans de prendre cap decisió precipitada, algú hauria de fer estos números i posar-los sobre la taula. Fem les coses bé.