El BLOC porta anys reclamant el solitari l’alliberament de l’AP-7. Ho tornaré a dir per si no ha quedat prou clar. El BLOC porta anys reclamant en solitari l’alliberament de l’AP-7. Vull insistir perquè trobe que davant l’enrenou que s’ha muntat ara és important recordar-ho.
El PP, amb Zaplana a la presidència de la Generalitat, va allargar la concessió de l’empresa obligant els ciutadans a seguir pagant per l’ús d’una infraestructura que ja havíem pagat amb escreix amb els nostres impostos. Va ser la contrapartida pactada després de forçar l’empresa concessionària a entrar en el ruïnós negoci de Terra Mítica, i d’alliberar a trams a Alacant. Ho tornava a pagar Castelló.
El BLOC va ser molt contundent en les crítiques. Durant dos o tres anys, en tots els sopars oficials on hi havia convidats empresaris, com per atzar, sempre em tocava seure al costat de la responsable d’AUMAR, qui aprofitava les postres per comentar-me que era un error alliberar l’AP-7, i m’explicava les seues raons, que curiosament mai incloïen un comentari sobre el balanç de situació de l’empresa que li pagava la nòmina.
Francesc Colomer, alcalde socialista de Benicàssim, en nom del seu partit es va mostrar contrari a l’alliberament. Va encomanar un estudi a la Universitat Jaume I dels costos d’eixa operació i, segons va afirmar, era més econòmic fer una nova carretera.
El BLOC, a Castelló, va proposar a l’ajuntament l’alliberament, el PP va dir que no podia donar-li suport per una qüestió de coherència (el PP parlant de coherència! No deixa de tenir gràcia), ja que havien estat ells qui havien allargat la concessió.
Ara es planteja el desdoblament de la N340. Un nou lamentable espectacle de confrontació entre PSOE i PP, o entre PP i PSOE, que "tanto monta, monta tanto". El BLOC va proposar l’alliberament de l’AP-7 com a solució, postura compartida per la major part d’associacions de veïns. El PP i el PSOE hi van votar favorablement, però només com a solució parcial mentre decidien per on havia d’anar la nova carretera.
Fa unes setmanes, el BLOC ho va demanar a les Corts. El PP va apujar-se al carro. I el PSOE ens va acusar de fer la pinça, de fer-li el joc al PP... Tot per mantenir la mateixa postura de sempre. Dues setmanes més tard, va el PSOE i diu que anirà a Madrid a defensar l’alliberament (i s’obliden el famós document que deia que el govern central ja ho havia decidit). Però no deien que no es podia? No deien que això era fer-li el joc al PP? El socialisme valencià és un autèntic desastre. Viuen en la inòpia més absoluta. No saben què pensa fer el govern central, del seu mateix partit. Critiquen el que acaben fent. El PSPV no existeix, ací el socialisme són el delegat del govern i els seus subdelegats. Ni Alarte, ni Colomer, ni Calles pinten fava.
A sobre, a Madrid, han prorrogat 42 voltes la presentació de la proposta per evitar el debat. Ens menteixen.
Però encara queda més. Ara el PP, culpable de que haguem de pagar peatge, que havia dit que recolzaria la petició d’alliberament del BLOC, veu com Carlos Fabra primer i el Senador Ortiz després, es desmarquen de la postura del partit i diuen que no volen l’alliberament. Diuen que altres llocs de l’Estat ho demanarien. I a mi què! Què no saben que s’ha fet a l’Aragó, a Andalusia, a La Rioja,...? Quina manera de defensar els interessos de Castelló! I el govern local, que diu que sí a l’alliberament amb la boca menuda, però afegeix que també s’ha de fer la N-340, no siga que es queden sense espais de confrontació.
Tornem al principi. El BLOC reclama l’alliberament immediat de l’AP-7 al llarg de tot el País Valencià, amb càrrec als fons estatals. El PP i el PSOE haurien de dir-nos d’una vegada què nassos volen.
El PP, amb Zaplana a la presidència de la Generalitat, va allargar la concessió de l’empresa obligant els ciutadans a seguir pagant per l’ús d’una infraestructura que ja havíem pagat amb escreix amb els nostres impostos. Va ser la contrapartida pactada després de forçar l’empresa concessionària a entrar en el ruïnós negoci de Terra Mítica, i d’alliberar a trams a Alacant. Ho tornava a pagar Castelló.
El BLOC va ser molt contundent en les crítiques. Durant dos o tres anys, en tots els sopars oficials on hi havia convidats empresaris, com per atzar, sempre em tocava seure al costat de la responsable d’AUMAR, qui aprofitava les postres per comentar-me que era un error alliberar l’AP-7, i m’explicava les seues raons, que curiosament mai incloïen un comentari sobre el balanç de situació de l’empresa que li pagava la nòmina.
Francesc Colomer, alcalde socialista de Benicàssim, en nom del seu partit es va mostrar contrari a l’alliberament. Va encomanar un estudi a la Universitat Jaume I dels costos d’eixa operació i, segons va afirmar, era més econòmic fer una nova carretera.
El BLOC, a Castelló, va proposar a l’ajuntament l’alliberament, el PP va dir que no podia donar-li suport per una qüestió de coherència (el PP parlant de coherència! No deixa de tenir gràcia), ja que havien estat ells qui havien allargat la concessió.
Ara es planteja el desdoblament de la N340. Un nou lamentable espectacle de confrontació entre PSOE i PP, o entre PP i PSOE, que "tanto monta, monta tanto". El BLOC va proposar l’alliberament de l’AP-7 com a solució, postura compartida per la major part d’associacions de veïns. El PP i el PSOE hi van votar favorablement, però només com a solució parcial mentre decidien per on havia d’anar la nova carretera.
Fa unes setmanes, el BLOC ho va demanar a les Corts. El PP va apujar-se al carro. I el PSOE ens va acusar de fer la pinça, de fer-li el joc al PP... Tot per mantenir la mateixa postura de sempre. Dues setmanes més tard, va el PSOE i diu que anirà a Madrid a defensar l’alliberament (i s’obliden el famós document que deia que el govern central ja ho havia decidit). Però no deien que no es podia? No deien que això era fer-li el joc al PP? El socialisme valencià és un autèntic desastre. Viuen en la inòpia més absoluta. No saben què pensa fer el govern central, del seu mateix partit. Critiquen el que acaben fent. El PSPV no existeix, ací el socialisme són el delegat del govern i els seus subdelegats. Ni Alarte, ni Colomer, ni Calles pinten fava.
A sobre, a Madrid, han prorrogat 42 voltes la presentació de la proposta per evitar el debat. Ens menteixen.
Però encara queda més. Ara el PP, culpable de que haguem de pagar peatge, que havia dit que recolzaria la petició d’alliberament del BLOC, veu com Carlos Fabra primer i el Senador Ortiz després, es desmarquen de la postura del partit i diuen que no volen l’alliberament. Diuen que altres llocs de l’Estat ho demanarien. I a mi què! Què no saben que s’ha fet a l’Aragó, a Andalusia, a La Rioja,...? Quina manera de defensar els interessos de Castelló! I el govern local, que diu que sí a l’alliberament amb la boca menuda, però afegeix que també s’ha de fer la N-340, no siga que es queden sense espais de confrontació.
Tornem al principi. El BLOC reclama l’alliberament immediat de l’AP-7 al llarg de tot el País Valencià, amb càrrec als fons estatals. El PP i el PSOE haurien de dir-nos d’una vegada què nassos volen.
4 comentaris:
Hello,nice post thanks for sharing?. I just joined and I am going to catch up by reading for a while. I hope I can join in soon.
Enric, quan dius "El BLOC porta anys reclamant en solitari l’alliberament de l’AP-7 et refereixes dins de l'ajuntament de Castelló o en general? Ho dic perquè crec que Esquerra Unida-L'Entesa i la mateixa UV també ho van demanar a les Corts en repetides ocasions.
En qualsevol cas, no veig perquè tant el PSOE com el PP s'oposen a que s'allibere ara una infraestructura que hauria de ser gratuïta des de fa un bon grapat d'anys. Lamentable, la veritat. Com ho és que ara Fabra diga que el desdoblament de la N-340 s'ha d efer igualment. I això qui ho paga? Ell? No és un poc estúpid paghar per una obra que donarà un servei que es resoldrà amb l'allibreament de l'autopista. El que demana l'alcalde es tradueix en més ciment i més despesa, que es podria aprofitar en qualsevol altra aobra d'interés públic.
Però per adorronir els desproposits, acabe de llegir que tant el PP com el PSOE (PPSOE) van votar en contra d'una proposta de Compromís (defensada per Mireia Mollà) per a que la Generalitat es féra càrrec dels trens de rodalies. Es veu quins són els interessos dels uns i dels altres.
En fi, que ja busque en els mapes on s'ubica Austria-Hongria.
si, em referia a l'ajuntament de Castelló. També el CDS ho demanava i fins i tot els seus diputats pagaven en calderilla per generar cues, o s'escapaven sense pagar i van anar a parar al jutjat.
El PP sempre ha mantingut la mateixa teoria que AUMAR, que calen dues carreteres perquè seràn dos tipus diferents de transit.
Obliden una obvientat, quan tinguem l'AVE, quants cotxes menys rutllaran per les carreteres? I quan tigam el corredor de mercaderies, quants camions menys?
Per tant, quantes carreteres caldran?
lo que volen és confrontació, hooliganisme; estan massa lligats de mans i peus al seu Madrid i per això despisten a la ciutadania per a no aportar sol·lucions. Ací només volen poltrones i vots per al Gobierno de la nación; els interessa la meseta no la nostra terra.
I sobretot el que no volen son bones comunicacions amb el nord, no siga el cas que desprès tenint via lliure amb Europa i Catalunya, no ens faça falta Madrid i els seus amos mesetaris no en traguen profit.
Publica un comentari a l'entrada