Encara que no ho semble este senyor que dóna títol a l'article, era valencià. Enginyer que per encàrrec del govern del General Narváez, va redactar el 1844 l'informe amb les condicions generals que havien de tenir les autoritzacions a les empreses “dels camins de ferro.” I entre altres coses va determinar que l'ample de via fos de “seis pies castellanos” (els valencians sempre oferint glòries!), el que ara es coneix com “ample ibèric”.
Una controvertida i polèmica decisió, que ens ha aïllat durant decennis de la resta d'Europa. En el cas de Castelló la cosa és encara més greu. Patim el coll de botella ferroviari més vergonyós i antic de tot el Corredor Mediterrani. La connexió entre les nostres comarques i les de Tarragona, amb via única, ens ha fet perdre competitivitat, i per tant, diners i ocupació, durant més d'un segle i mig.
Malgrat els intents del PP d'apostar pel Corredor Central, la UE investit de lògica econòmica i social, va forçar la construcció del Corredor Mediterrani. Però el PP ha adjudicat el tram, només amb ample ibèric. De fet, els trams ja s'estan construint amb “seis pies castellanos” d'ample. Un despropòsit majúscul, que ens mantindrà aïllats. Especialment a PortCastelló, porta d'entrada i eixida de tones de mercaderies, i tones de futur.
Ara en campanya els del PP diuen que ho arreglaran, però la seua credibilitat és minúscula en infraestructures. Ens volen fer creure que les vaques volen, i ací no volen ni els avions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada