No deu fer encara dos mesos, este mateix diari publicava que la Conselleria qüestionava el futur de la L2 del TRAM, perquè la L1 havia mogut en els primers mesos 300.000 persones menys de les previstes.
Possiblement, algun lector trobarà això sorprenent, perquè el govern municipal ens diu cada dia que passa que el TRAM és usat per centenars de milers de persones. Al PP amb el TRAM li passa un poc com a la Junta de Festes amb la Magdalena, que cada cop que compareixen diu que és la “más multitudinaria de la historia”. L’equip de govern fa això. Dóna xifres. “Han usat el TRAM tants milers de persones”. “Tres mil més”...tres mil més que quan no hi havia TRAM? Home clar! En justícia, això no significa absolutament res. No dóna cap informació útil.
Hem de pensar que la irrupció ha significat la remodelació de les preexistents línies d’autobusos de transports públics. Algunes, directament han desaparegut. En el cas del Grau, el servei ha empitjorat de forma clara. Un bon nombre de ciutadans i ciutadanes que viuen en la zona del Pinar, per exemple, per pujar al centre, han de fer transbord, cosa que abans no calia. I fer transbord no només és una molèstia afegida, és també la garantia de que el trajecte serà més lent. El doble de lent en alguns casos, si la connectivitat no és bona. Ho he comprovat personalment i rellotge en mà.
El que de veritat seria útil saber, el que ens donaria informació sobre si el TRAM està resultant un èxit, seria la informació d’usuaris del conjunt del transport públic. Però això no ho sabem, senzillament, perquè el PP ho oculta. Vaig demanar en una comissió fa tres setmanes un informe del nombre de usuaris del transport públic detallat línia per línia dels mesos de gener, febrer i març, de l’any passat i d’enguany. Només comparant sabrem si el TRAM ha incentivat el transport públic, o pel que he explicat abans del Grau, o la seua lentitud en el trajecte Grau-Centre-UJI, el que ha fet ha estat incentivar l’ús del vehicle particular. No ens ho volen dir. Per alguna raó serà.
Seguisc tirant d’hemeroteca i faig cap a un diari d’Alacant. Allà es queixaven el 2014 de que el Consell s’havia gastat 100 milions en construir la L2 del seu TRAM i en 30 nous tramvies, feia dos anys, i que encara no funcionava. Afegia el periodista i que el manteniment del traçat sense ús costava 25.000€ anuals. Eixa línia que havia d’unir Alacant amb la Universitat i Sant Vicent del Raspeig no entrava en funcionament per manca de pressupost de la Generalitat.
I ho contraposava amb el fet de que Alberto Fabra hagués inaugurat a Castelló la via reservada del nostre TRAM fins i tot mesos abans de la posada en màrxa, i sobretot que s’hagués compromés a destinar 15’7 milions fins al 2017 per compensar el dèficit previst pel servei castellonenc.
No entraré en el joc del provincianisme disgregador. El que vull subratllar és que a Alacant la L2 està feta i no funciona per falta de pressupost, i el seu manteniment és un forat negre. Vull subratllar també que la Conselleria va dir fa poques setmanes que la L2 de Castelló, no. I és greu, perquè si alguna cosa dóna sentit a la desmesurada inversió en el nostre TRAM és precisament la connexió comarcal.
Però davant d’això, esta mateixa setmana, la Conselleria diu que ara sí. Ara que falta mes i mig per a que els nominats popular abandonen el Palau de la Generalitat. Ni cas! No és creïble. Són les “raneres premortem”, eixos sorolls que fan els malalts al respirar, quan estan a punt de cascar-la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada